HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. JÚNIUS 10.
   Ma reggel indult útnak hagyományosan a két pünkösdi gyorsvonat, hogy utasok százaihoz hozza közelebb Erdélyt. Tavaly óta beszélhetünk két vonatról, hisz addig csak a Nohab vontatta Székely Gyors töltötte be ezt a feladatot, de az önmagában már kevésnek bizonyult, így jött az ötlete a második vonatnak, a GySEV szervezésében induló Sopron - Csíkszereda (tárolásra Madéfalva) viszonylatú Csíksomlyó expressznek.
   Tavaly a második vonatot a GySEV 1047 505-ös pályaszámú Siemens ES64-es típusú taurusa vontatta, amely a Széchenyi emlékév jegyében a Legnagyobb Magyar emléke előtt tisztelegve lett feldíszítve. Sajnos ez a mozdony jelenleg a linzi főműhelyben gyógyulgat, mert 2011. január 21-én a Keleti pályaudvaron kisiklott. A Széchenyi emlékév végeztével valószínű, hogy a műhelyből már díszítés nélkül, egyszerű zöld-sárga színben fog visszatérni.




A képek Gyimesbükön tavaly készültek.
   Idén a Liszt Ferenc év alkalmából kicsinosított 1047 503-as vontatta kismagyar-szakaszon a 13 kocsis különvonatot. Mint ismeretes a román vasúti törvény szerint a Román Köztársaság vasútvonalain gyakorlatilag csak román, vagy kettős felségjelzésű vontatójármű továbbíthat vonatot, ezért mindkét különvonatot útközben előfogatolni kell „hazai” mozdonnyal. A tavalyi csúfos leszereplés után a TFG már szóba sem kerülhetett, ezúttal az államvasút személyszállító társasága, a CFR Călători biztosította az elő-vonóerőt.








   Az első felvételek Lőkösháza határállomáson készültek érkezéskor és a határőrizet idején. Természestesen az előtte, a várakozás két óráját sem töltöttem tétlenül.

   Némi bonyadalmak után hat perc késéssel útnak is indult a vonat Kürtös felé. Kürtösön várt csak az igazi feketeleves. Kerékabroncs-lazulás miatt kisorozták a vonatból a GySEV 29-05 105-ös pályaszámú Schlieren-kocsiját. A nagy utastömeg miatt a kocsit mindenképp óptolni kellett, a CFR gyors ügyintézésének köszönhetően kisvártatva találtak egy saját személykocsit, a 21-90 026-os pályaszámút. Így a különvonat 75 perc késéssel folytatta útját Madéfalva felé. 



   Amíg Kürtös állomás határában vártam a vonatot, jött s ment egy s más.






   A különvonat elhaladása után a néhány éve a francia vasúttól használtan vásárolt 58-1008-as pályaszámú alumíniumvázas villamos motorvonattal döcögtem be Aradra. 


   Aradon alig egy óra alatt sikerült néhány, még nem látott villamost, valamint egy Jászkun Volántól vásárolt classic-homlok- és hátfallal felújított Ikarus 280-as autóbuszt és számos öreg Ikarust elcsípnem.












   Visszafelé a Pannonia IC-re próbálták meg begyömöszölni a hadirokkant GySEV-személykocsit, természetesen lezárva, de sebességkorlátozás nélkül. Itt egy kicsit megállt a tudományom, ugyanis egy „abroncslazult” kocsit a teljes kerékvizsgálatig nem igazán illik korlátozás nélkül a honos műhelyéig közlekedtetni. Ha mégis alkalmas a futásra, akkor lehet, hogy mégsem volt „abroncslazult”? Nagy kérdések...
   ... és egy szép együttállás a mi V43 1068-asunk és a CFR egyik ős-ASEÁ-ja, a 060-EA1-013. 1967-esek: 44 évesek, egyidősek. 






   Sebaj, pár perc tanakodás és tolatási mozgások után 11 perc késéssel továbbindult Lőkösházáról Budapestre a vonat. Békéscsabán leszálltam picit (megebédeltem) és körbenéztem. A szokásos, kitűnő állapotú Körös Volán-flottán kívül a már rég hallott klasszikus tompa motorbömbölés ütötte meg fülemet: az M44 523 tologatott a csabai pályaudvaron. Szokatlan, hisz a MÁV-Trakció idén már gyakorlatilag csak végszükség esetén vet be nem korszerű motorral rendelkező (remot) tolatómozdonyt.






   A Keleti pályaudvarra érkezéskor meglepődtem, hogy a 701-es RailJet szerelvény élén (vagy épp végén) még továbbra is az 1116 062 (/II) áll az odaillő 1116 201 helyett. 


HBweb • 2011. június 11.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1324 (A Csíksomlyó Expressz indulása+ Békéscsaba, Arad, Kürtös) * HBweb Fotogaléria /2011. végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com