Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚNIUS 10.
Ma reggel indult útnak hagyományosan a két pünkösdi gyorsvonat, hogy utasok
százaihoz hozza közelebb Erdélyt. Tavaly óta beszélhetünk két vonatról,
hisz addig csak a Nohab vontatta Székely Gyors töltötte be ezt a feladatot,
de az önmagában már kevésnek bizonyult, így jött az ötlete a második vonatnak,
a GySEV szervezésében induló Sopron - Csíkszereda (tárolásra Madéfalva)
viszonylatú Csíksomlyó expressznek.
Tavaly a második vonatot a GySEV 1047 505-ös pályaszámú Siemens ES64-es
típusú taurusa vontatta, amely a Széchenyi emlékév jegyében a Legnagyobb
Magyar emléke előtt tisztelegve lett feldíszítve. Sajnos ez a mozdony jelenleg
a linzi főműhelyben gyógyulgat, mert 2011. január 21-én a Keleti pályaudvaron
kisiklott. A Széchenyi emlékév végeztével valószínű, hogy a műhelyből már
díszítés nélkül, egyszerű zöld-sárga színben fog visszatérni.
A képek
Gyimesbükön tavaly készültek.
Idén a Liszt Ferenc év alkalmából kicsinosított 1047 503-as vontatta kismagyar-szakaszon
a 13 kocsis különvonatot. Mint ismeretes a román vasúti törvény szerint
a Román Köztársaság vasútvonalain gyakorlatilag csak román, vagy kettős
felségjelzésű vontatójármű továbbíthat vonatot, ezért mindkét különvonatot
útközben előfogatolni kell „hazai” mozdonnyal. A tavalyi csúfos leszereplés
után a TFG már szóba sem kerülhetett, ezúttal az államvasút személyszállító
társasága, a CFR Călători biztosította az elő-vonóerőt.
Az első felvételek Lőkösháza határállomáson készültek érkezéskor és a határőrizet
idején. Természestesen az előtte, a várakozás két óráját sem töltöttem
tétlenül.
Némi bonyadalmak után hat perc késéssel útnak is indult a vonat Kürtös
felé. Kürtösön várt csak az igazi feketeleves. Kerékabroncs-lazulás miatt
kisorozták a vonatból a GySEV 29-05 105-ös pályaszámú Schlieren-kocsiját.
A nagy utastömeg miatt a kocsit mindenképp óptolni kellett, a CFR gyors
ügyintézésének köszönhetően kisvártatva találtak egy saját személykocsit,
a 21-90 026-os pályaszámút. Így a különvonat 75 perc késéssel folytatta
útját Madéfalva felé.
Amíg Kürtös állomás határában vártam a vonatot, jött s ment egy s más.
A különvonat elhaladása után a néhány éve a francia vasúttól használtan
vásárolt 58-1008-as pályaszámú alumíniumvázas villamos motorvonattal döcögtem
be Aradra.
Aradon alig egy óra alatt sikerült néhány, még nem látott villamost, valamint
egy Jászkun Volántól vásárolt classic-homlok- és hátfallal felújított Ikarus
280-as autóbuszt és számos öreg Ikarust elcsípnem.
Visszafelé a Pannonia IC-re próbálták meg begyömöszölni a hadirokkant GySEV-személykocsit,
természetesen lezárva, de sebességkorlátozás nélkül. Itt egy kicsit megállt
a tudományom, ugyanis egy „abroncslazult” kocsit a teljes kerékvizsgálatig
nem igazán illik korlátozás nélkül a honos műhelyéig közlekedtetni. Ha
mégis alkalmas a futásra, akkor lehet, hogy mégsem volt „abroncslazult”?
Nagy kérdések...
... és egy szép együttállás a mi V43 1068-asunk és a CFR egyik ős-ASEÁ-ja,
a 060-EA1-013. 1967-esek: 44 évesek, egyidősek.
Sebaj, pár perc tanakodás és tolatási mozgások után 11 perc késéssel továbbindult
Lőkösházáról Budapestre a vonat. Békéscsabán leszálltam picit (megebédeltem)
és körbenéztem. A szokásos, kitűnő állapotú Körös Volán-flottán kívül a
már rég hallott klasszikus tompa motorbömbölés ütötte meg fülemet: az M44
523 tologatott a csabai pályaudvaron. Szokatlan, hisz a MÁV-Trakció idén
már gyakorlatilag csak végszükség esetén vet be nem korszerű motorral rendelkező
(remot) tolatómozdonyt.
A Keleti pályaudvarra érkezéskor meglepődtem, hogy a 701-es RailJet szerelvény
élén (vagy épp végén) még továbbra is az 1116 062 (/II) áll az odaillő
1116 201 helyett.
HBweb
• 2011. június 11.
|