Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚNIUS 15.
A reggel is Szombathelyen ért, nyolckor már útnak is eredtünk hazafelé.
Indulás előtt még elkövettem egy-két felvételt a „kilúgozott” szombathelyi
helyi autóbuszflottáról, amely már csak nyomokba tartalmazza a klasszikus
"AAT" rendszámos kocsikat. A veterán, de jó állapotú járműparkot új beszerzésű
Credo BN12-esekkel, valamint használt, a Kisalföld Volán által levetett
Ikarus 260-as és 280-as autóbuszokkal váltották fel. Itt van például a
KTY-664-es forgalmi rendszámú Ikarus 260.06-os típusú szóló autóbusz, amely
1990.12.22-től 2009-ig a Kisalföld Volánnál szolgált, Mosonmagyaróvárott
AFC-193-ként.
Celldömölkön, Bobán és Ukkon át vezetett utunk Tapolcára, amely a hagyományaival
szembefordulva kifejezett ingerszegény kis állomás benyomását kelti. Gyakorlatilag
árnyéka valaha volt önmagának, a legendás Nohab-fellegvárnak.
Tapolcáról továbbindulva Keszthely volt az úticél. Keszthelyen a Balaton
partján egy kis szusszanás alatt előtűnt a messzeségből két patinás hajó.
Egyikük a Helka névre hallgató, 1891-ben gyártott, azaz idén 120 esztendős,
1964-ben és 1996-ban felújított, eredetileg csavargőzös. Természetesen
napjainkban már dízelmotor hajtja.
Majd a másik ódon hajó is felbukkant, a Hableány. Viszont ő már egy utánépítés,
a 144 éves vízijármű emlékére. Hartmann József újpesti hajógyárában épült
1867-ben az eredetije 1874-ben kazánrobbanás következtében elpusztult a
Rajnán, illetve porosz ágyúgolyó süllyesztette a Marne folyón. 2000-től
2007-ig építette meg az eredeti jellegrajzok alapján a Gróf Széchhenyi
Ödön Yachtegylet, 2007-ben a Sió csatornán keresztül vontatták a Balatonra.
Azóta a Balatoni Sétahajózási Kft. égisze alatt sétahajókázásra használják.
Estére már várt a kedves pályaudvarom, ahol épp jókor, jó helyen tartottam
állomásbejárást: épp akkor fogyott el a Holdunk.
HBweb
• 2011. június 18.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldaltHajtó
Bálint készítette
© 2011 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|