Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚNIUS 18.
E hétvégén – amidőn a vidéki helyszíneken a Múzeumok Éjszakáját tartják
– a legforgalmasabb budai csomóponton, a Széll Kálmán téren (volt Moszkva
tér) az 59-es és 61-es villamosok pályájának kritikussá vált elemeit cserélik.
A várfok utcai alagútba forduló, kis sugarú ív, valamint a használaton
kívüli hurokvágány elosztóváltójának és átszeléseinek cseréje nem várathatott
tovább.
Ennek okán
a 18-as, 59-es és 61-es villamosok nem érintik a teret, Savoya Park, Farkasrét,
Márton Áron tér és Móricz Zsigmond körtér felől csak a Déli pályaudvarig
közlekednek. A kieső szakaszon, azaz Királyhágó tér - Déli pályaudvar -
Széll Kálmán tér - Hűvösvölgy között 59-61V jelzéssel villamospótló autóbuszokat
közlekedtet a BKV.
A Hűvösvölgybe vezető úthálózat csökevényessége miatt a 61-es villamos
Kelemen László utca és Hűvösvölgy közti megállói, azaz: Zuhatag sor, Nagyhíd,
Vadaskerti utca, Völgy utca és Heinrich István út ellátatlanul maradnak.
Némi séta és kaptató megmászása után a közelben található Hűvösvölgy úton
haladó pótlóbuszokra át lehet szállni az alábbi megállóhelyeken: Bölöni
György utca, Szerb Antal utca, Vadaskerti utca/ Lipótmezei út, Nyéki út,
Csibor utca.
A pótlóbuszokra Ikarus 280-as csuklós buszokat vezényelt a BKV, a villamosokat
pedig e néhány nap a Budafok kocsiszín adja forgalomba.
Szintén a mai nap eseménye, hogy életbe lépett a MÁV-Start Balaton-körüli
vasútvonalain a nyári menetrend, valamint a nyári többletvonatokkal is
érintett, felújítás alatt álló Budapest - Székesfehérvár vasútvonal újabb
ideiglenes menetrendje. A Balaton északi partjára tartó é az onnan érkező
sebesvonatok zöme, valamint a csak hétvégi napokon közlekedő 18702 és 18705-ös
sz. expresszvonat a Királyi Államvasutak idejét idézve Székesfehérvárt
elkerülve Budapest - Pusztaszabolcs - Börgönd - Szabadbattyán útirányon
közlekednek, első megállójuk Kelenföld után Balatonakarattya, néhány vonatnál
Szabadbattyány a székesfehérvári fel- és átszállók érdekében, illetve Balatonaliga.
Ezek a vonatok végig dízelvontatással közlekednek, a tervek szerint kizárólag
remotorizációs felújításon átesett, Caterpillar motorral felszerelt M41-es
és M62-es mozdonyok által, illetve a fonyódi expresszvonat Siemens Desiro
motorvonattal.
Délután egy ritkán látható, kedves vendég látogatott el a Déli pályaudvarra.
A MÁV Nosztalgia Kft. Zágrábból hazatérő különkocsijait a V42 527-es pályaszámú
„Leó” szállította el a budai fejpályaudvarról. Mellette az „esti tapolcai”,
a 19708-as sz. vonat indul az M62 334-es pályaszámú korszerűsített M62-es
mozdony (ex-M62 261) vontatásával.
HBweb
• 2011. június 18.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldaltHajtó
Bálint készítette
© 2011 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|