Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
NOVEMBER 19.
A vágányzárakból sohasem elég. Hétvégén a Déli pályaudvar felében is hadiállapotok
uralkodnak: péntek estétől vasárnap estig két nagyforgalmú váltót cserélnek,
emiatt a pályaudvar fele kiesik a vasútforgalomból, valamint további korlátozás
alá esik: a Márvány utcai híd alatt és a váltókörzetben különleges fázishatárt
vezettek be, valamennyi vonatnak lehúzott áramszedővel, lendületből kellett
átgurulnia az ominózus szakaszon.
A 48. sz. váltó cseréjén a Platov daru tevékenykedett, mellette óvatosan
haladt el a 850-es sz. nagykanizsai gyorsvonat élén a V43 1001-el.
Biztos, ami biztos, a szolnoki baleseti segélyvonatot is a Déli pályaudvarra
rendelték ki:
A postavágányon ácsorgott egy „optikai tuningon” átesett V43-as, az 1338-as,
már minden megjelenítésében az új pályaszámával, a 431 338-cal.
Koraeste ismét nyakamba vettem a várost, ellátogattam először a Széll Kálmán
térre, ahol már kellőképp a tetőfokon pezsgett a hangulat, a vonalon a
menetidőt tartani alig bíró 4V és 6V autóbuszok (Ikarus 280, 435, Volvo
7700A és VanHool AG330) alig fértek el a tárolótéren és a treffre várakozván.
Ugyanezidőtájt sikerült elcsípnem a Magyar Autóbuszgyártó Kft. termékét,
az Ikarus-ARC V187-es csuklós autóbuszt, amelyet a szmogriadó miatt – némi
marketingérzéktől vezérelve, de jó szívvel, ingyen – kölcsönadott gyártója
a BKV-nak.
Az autóbuszt már jól ismerhetjük, hisz 2010. május 13-tól 28-ig a Kravtex
Citadell 18-as modelljével már bemutatkozott Budapesten a VEKE által szervezett
kettős buszteszt alkalmával. Most a 139-es vonalra osztotta be a BKV, nem
többlet-kocsiként, hanem menetrend szerint, egy Volvo 7700A-t kiváltva
a vonalról.
A kelenföldi garázs nem lazít, ontja magából a komorabbnál komorabb, eltévesztett
RAL-színkóddal bepacsmagolt buszait. Talán a legfrisebb gyöngyszeme a BPI-356.
sajnos az ajtóhiba a fotón nem látszik meg, pedig az első ajtó nehézsége
a végállomási tartózkodás idején igencsak megkeserítette vezetője életét.
Irány a Déli pályaudvar ismét. A Platov daru már elvonult, most a kitérő-aláverőgép,
a KIAG 634-es munkálkodott.
A pályaudvar túlsó felén egyszerre több vonat szerelvényét zsúfolták össze,
hisz a tolatási műveleteket is a minimumra kellett csökkenteni. Megtelt
a BKV és a postavágány is a tárolt szerelvényekkel, hisz a munkálatokhoz
a kivitelező három vágányt is kívánt a tárolóból.
HBweb
• 2011. november 21.
|