HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. JÚNIUS 25.
   Ma tartotta a Zalaerdő Zrt. a Csömödéri Állami Erdei Vasút a kisvasúti napját. Idén igencsak kitett magáért a csömödéri üzem: valamennyi különleges járművét különvonatként bemutatta és megsétáltatta Csömödér és Lenti között.
   A teljes járműparkot is megismerhették a látogatók. Azt, amely zöme – mára már idehaza egyedüliként – elsősorban tehervonatokat továbbít. Ugyanis a zalai erdőségek fakitermelését a kisvasút segítségével végzik. A szerteágazó hálózatnak mindig más-más nyúlványain találkozhatunk kitermelt rönköket szállító vonatokkal.




   Első körben az 1956-ban gyártott, korábban Várasfenesben (Finiş) 764,460-as pályaszámmal szolgált, 1999-ben felújított és Csömödéren szolgálatba állt 490 2002-es pályaszámú gőzmozdony mászta meg Lenti felé a Zalai dombságot. Odaútban az egyik fotomegállásnál megrázó élményben volt részem: megismerkedtem a villanypásztorral.








   Lentiből visszaútban már megállások nélkül, utasokkal és további három kocsival megrakva csühögött az öreg Resica Csömödéren át Kistolmácsra.




   Ezt követően a vasútbarátok számára ínyencfalat, Hazánk egyetlen megmaradt üzemképes Rába M040-es dízelmozdonya következett. A mechanikus erőátvitelű Mk48 1005-ös pályaszámú mozdony 1959.09.27-én állt forgalomba a MÁV Hegyközi Kisvasútján, majd Békéscsabán, Szegeden és Kecskeméten szolgált. Mind-mind már múlt idő... 1976-tól 1999-ig Szegeden volt kiállítva, ahonnan elég hiányos állapotban vásárolta meg a Zalaerdő. Nagykanizsán felújították és 2000.07.11-től már a Csömödéri Kisvasút állományának nagyon ritkán üzemelő tagja. Ővele is megjártuk Lentit és vissza.


















   Csömödérre visszatérve egy félórányi szünet után hazánk legismertebb keskenynyomközű dízelmozdony-típusának zalai képviselője, az 1961-es évjáratú, korábban Kecskeméten, Oroszlányban, a Széchenyi-hegyi Úttörővasúton, majd megint Kecskeméten és végül Nyíregyházán szolgált és ott selejtezett, majd Nagykanizsán romjaiból felújított Mk48 2015-ös lépett akcióba.












   Érdemes említést tenni a két Bax kocsijukról is. A jelenleg Hazánk legszebb és legelegánsabb zártperonos Bax személykocsiját 1959-ben gyártották és igen hitvány állapotban Nyíregyházán törölték az állományból 2501 407-es pályaszámmal (korábbi Bax 270) 1995.10.25-én. A szombathelyi Vasjármű Kft. pedig szép munkát végzett. Ezt a szalonkocsit a „VIP” utasok számára állítják forgalomba.


Archiv felvétel – ilyen volt 2002-ben...




   Kevésbé csinos, de mégis elegáns a F12-402-es pályaszámú, korábban szintén Nyíregyházáról selejtezett volt Bax 478, majd 2501 429-esből varázsolt személykocsi.


Archiv felvétel – ilyen volt 2002-ben...


   A csömödéri program végeztével visszatértem Zalaegerszegre. 


   Még szoknom kell a látványt, hogy Zala megyeszékhelyén már villamosüzemű járművekkel is találkozhatunk. Sőt, szombat esténként – amikor Budapest elővárosában nem mind szükségeltetik – még egy Stadler Flirt villamos motorvonat is üzemszerűen erre kóvályog.




HBweb • 2011. június 28.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1325 (Kisvasúti nap Csömödéren+ Zalaegerszeg, Győr, Celldömölk) * HBweb Fotogaléria /2011. teléig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldaltHajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com