HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. JÚLIUS 7.
   Kassai éjszakázás után ez a zarándoklat véget ért, kora reggel irány kis Hazánk. Füzesabonyi leszállást követően Heves- és Jász-Nagykun-Szolnok bugyraiba vetettem magam. Már a füzesabonyi indulásnál szembesültem, hogy mind utastájékoztatásban, mind pedig az átlagos (!) menetrendszerűségben még mindig magasabban áll a hazai vasúti személyszállítás, mint a közúti. Igaz, ha a vasúti menetrend "borul", akkor nagyot borul. Háromnapnyi felvidéki didergés után derült égből rámszakadt a kánikula. Füzesabonyból Hevesre Hazánk egyik legrosszabb főútján döcögtem a KAH-145-ös forgalmi rendszámú Agria Volános MAN SÜ313-assal.


   Heves autóbuszállomásán eltöltöttem másfél órát, ezalatt Agria, Mátra, Hajdú, Tisza és Jászkun Volános autóbuszokat kapkodtam el.








   Majd az indulási idő után hat perccel a felszállóhelyre beálló Mátra Volános GEE-181-el utaztam Jászberénybe. Azért hangsúlyozom ki a hat perccel megkésett beállást, mert az autóbusz már több, mint 30 perce az állomáson állt és semmiféle műszaki akadálya nem lett volna a pontos indulásának. A járművezető az utasokat a beszállításnál sürgette. Holott nem rájuk kellett várni. A járat végül nyolc perc késéssel indult el, amelyet üzemanyagtakarékos, de kesze-kusza vezetési stílussal nem tudott lefaragni a gépkocsivezető. 
   Jászapáti állomásán megpillantottam egy Ikarus 417-est, amelyet szerettem volna lefényképezni. Láttam, hogy legalább 3-4 perces tartózkodásra számítani kell a felszálló utastömeg miatt, ezért megkértem a vezetőt, hogy egy perc alatt hadd fényképezzem le azt a kocsit. Ismét a késésre hivatkozott és meg akarta tiltani. De én voltam a gyorsabb, a második ajtónál hamarabb szálltam le, mint azt becsukni tudta volna előttem. Majd utolsóként felszállva vigyorogva mutattam neki a már korábban nála váltott menetjegyemet.




   Végül Jászberénybe 5 perc késéssel esett be a járatunk, amelyet gyakorlatilag a járművezető induló késésének és a menetrendhez visszatérés meg sem kísérlésének köszönhettek az utasok. Ahogy elnéztem, még csatlakozásokat is mulasztottak egyesek...






   Jászberény külterületére látogattam el a járműfotósok körében rettegett Jász-Plasztik Zrt. bekötőútjára. Kínosan ügyeltem, hogy a magánút táblán túl semmiképp se menjek. És láss csodát: több fotós kollega tapasztalatával ellentétben semmiféle bántódás, atrocitás nem ért, bár a rendészet egy alkalommal ki is jött érdeklődni, de miután megtudták, hogy mi célból tartózkodom a bekötőútjuk torkolatánál, semmiféle akadályt nem görgettek a további fényképezés elé. A Jász-Plasztik a környék egyik legnagyobb létszámú munkahelye, a dolgozói eljuttatására céljáratokat közlekedtet mind saját tulajdonú autóbuszokkal, mind pedig külső személyszállítással foglalkozó vállalkozókkal.


















   Kicsit bolyongtam még a városban mielőtt megcéloztam a vasútállomást, hogy Hatvanon át hazatérjek.














   Hatvanon át Gödöllő érintésével haladtam tovább. Gödöllőn kiszálltam egy picit, hogy megtekintsem az Európai Uniós elnökségünk utolsó perceire elkészült királyi várót. Az 1880-ban épült előkelő várócsarnok az utóbbi igénytelen félszázadnak köszönhetően leromlott, a városnak nemhogy ékköve, hanem egyenesen szégyenévé vált. Váróteremként funkcionált, legalább a zimankós téli napokon az utasokat szolgálta. 2011. júniusának végére gyönyörűen felújították, Gödöllő városa már büszkén tekinthet reá. Bár a helyzet egy kicsit kontrasztos...


Archív felvétel, a Királyi váró 2000. végén.


   ... és így fest most – kívülről, mert be nem jutottam. Megpróbáltam, még a bejáratnál nekem szegezett 300 Ft-os belépő sem szegte kedvem. Ha nem lenne világos, a középnzekből és a Norvég Alapból finanszírozott felújítás nem az eredeti céljára, nem a várakozók megsegítésére készült (Urambocsá' Business Lounge-nak), hanem belső terében helytörténeti kiállítás kapott otthont. Belépti díj ellenében ez meg is tekinthető, kivéve, ha épp zártkörű rendezvény miatt zárva tart. Illetve ez inkább visszájára fordítva igaz, azaz, ha azon ritka pillanatokban keveredik arra az érdeklődő, amikor épp nem tartanak zártkörű rendezvényt, a kiállítás a zárási időpont előtt fél órával még megtekinthető.
De ne búsuljunk, kérlek, tekintsd meg, hogy a királyi váró helyett a közforgalmú vasúti személyszállítás fizető utasainak milyen alternatíva kínálkozik a várakozás hosszú perceire:






   Igen, egy konténer – jól látod – padok nélkül, de tiszta, kulturált. E-ticket kioszkkal és személypénztárral. Kissé kontrasztos helyzet...
Kicsit körbenéztem a HÉV-ek háza táján, hogy sikerült-e a BKV-nak az életbe lépés után egy héttel elhelyeznie a H8-as viszonylatjelző táblákat. A válasz: nem. A szélvédő bal felső sarkában található hirdetmény sem a viszonylatszámról szól, hanem arról ad tájékoztatást, hogy az adott vonatról a Cinkota állomáson túl utazóknak át kell szállniuk.


   Hazautazásom előtt álljon itt egy pár elcsípett pillanat Gödöllő állomás és a 80a vasútvonal életéből:












   Az abszolút hatvan:


HBweb • 2011. július 18.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1326 (2011. júliusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldaltHajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com