Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 25.
A tegnapi sűrű, tartalmas nap után egy zakatolásra szánt vasárnap következett.
Miskolcról a Rákóczi Euro Cityvel utaztunk Kassáig, onnan belföldi gyorsvonattal
Poprádra. Poprádról a Tátrai Villamosvasút személyvonatával Ótátrafüredre
és Tátralomnicra egy kis séta és egy jó ebéd kedvéért.
Ótátrafüredtől Poprádig a ZSSK 8123-as sz. személyvonatával utaztunk (Tátrai
Villamosvasút), amelyre – eléggé alulméretezve a csodálatos idő adta kirándulókedvet
– úgy gondolták, hogy elegendő egyetlen egy Stadler GTW 2/6-os motorvonatot
biztosítani (425 955). A megfáradt kirándulók is türelemmel viselték a
heringjáratot.
Az utazás egyik apropóját az adta, hogy a MÁV Nosztalgia Kft. e hétvégére
szervezte Magas-Tátrai élményvonatát. Sajnos a létszám kevésnek bizonyult,
így az élményvonat hamar lefogyott élménykocsikká, amelyet menetrendszerinti
vonatok végére kapcsolnak. Szombat reggel Budapesttől Kassáig az 532-es
sz. Rákóczi, onnan Poprádig pedig a 606-os sz. gyorsvonat végén robogott
a három nosztalgiakocsi. Vasárnap indult vissza a menet, az éjszakát Poprádon
töltötték.
A különvonat érdektelenségét valószínűleg fokozta, hogy a Tátrai Villamosvasút
nosztalgiavonata jelenleg üzemképtelen, így a résztvevők csak a normál
személyvonatokkal utazgathattak a Tátra ormai alatt. Az 1916-os évjáratú
16-os pályaszámú Ganz motorkocsi vontatómotorja ugyanis még egy júliusi
különvonat közepette körtüzes lett, a javítására egyelőre nincs forrás.
A felvétel
a 16-os pályaszámú Ganz motorkocsit és 12-es pótkocsit ábrázolja, 2007-ben.
A szerelvényt üzemeltető Veterán klub železníc vasútbarát kör egyelőre
az anyagi forrásait inkább a felújítás alatt álló EMU 89.0003-as pályaszámú
ČKD EMU 89.0 motorvonat befejezésére szánja.
Vasárnap, tekintettel a feszes menetrendre és a tartalékidők hiányára a
7813-as személyvonat (Zsolna – Poprád – Igló - Kassa) végére kapcsolódott
a magyar stokk, Kassától pedig természetesen az 533-as sz. Rákóczira.
A képen
a poprádi tolatómozdony, a 742 398-as pályaszámú, 2010-ben a Cseh Államvasutaktól
vásárolt ČKD DE 1435 Bo'Bo' 880 típusú, 1984-es évjáratú dízelmozdony egyesíti
a személyvonatot a magyar nosztalgiakocsikkal.
Már jócskán hazafelé, Hidasnémetin a szokásos magyar-szlovák járműparádé
következett: a Rákóczi EuroCityt Kassától Hidasnémetiig vontató szlovák
felségjelzésű 363 144-es pályaszámú Škoda 69E4 sorozatú kétáramnemű villamos
mozdony, a Hazánkban (igen gyengén) továbbító V43 1105 és a Bzmot 250-es
pályaszámú motorkocsi, amely az abaújszántói személyvonatokat (kis-hidas)
képezi.
HBweb
• 2011. szeptember 28.
|