HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. SZEPTEMBER 25.
   A tegnapi sűrű, tartalmas nap után egy zakatolásra szánt vasárnap következett. Miskolcról a Rákóczi Euro Cityvel utaztunk Kassáig, onnan belföldi gyorsvonattal Poprádra. Poprádról a Tátrai Villamosvasút személyvonatával Ótátrafüredre és Tátralomnicra egy kis séta és egy jó ebéd kedvéért.










   Ótátrafüredtől Poprádig a ZSSK 8123-as sz. személyvonatával utaztunk (Tátrai Villamosvasút), amelyre – eléggé alulméretezve a csodálatos idő adta kirándulókedvet – úgy gondolták, hogy elegendő egyetlen egy Stadler GTW 2/6-os motorvonatot biztosítani (425 955). A megfáradt kirándulók is türelemmel viselték a heringjáratot.


   Az utazás egyik apropóját az adta, hogy a MÁV Nosztalgia Kft. e hétvégére szervezte Magas-Tátrai élményvonatát. Sajnos a létszám kevésnek bizonyult, így az élményvonat hamar lefogyott élménykocsikká, amelyet menetrendszerinti vonatok végére kapcsolnak. Szombat reggel Budapesttől Kassáig az 532-es sz. Rákóczi, onnan Poprádig pedig a 606-os sz. gyorsvonat végén robogott a három nosztalgiakocsi. Vasárnap indult vissza a menet, az éjszakát Poprádon töltötték.
   A különvonat érdektelenségét valószínűleg fokozta, hogy a Tátrai Villamosvasút nosztalgiavonata jelenleg üzemképtelen, így a résztvevők csak a normál személyvonatokkal utazgathattak a Tátra ormai alatt. Az 1916-os évjáratú 16-os pályaszámú Ganz motorkocsi vontatómotorja ugyanis még egy júliusi különvonat közepette körtüzes lett, a javítására egyelőre nincs forrás.


A felvétel a 16-os pályaszámú Ganz motorkocsit és 12-es pótkocsit ábrázolja, 2007-ben. 
   A szerelvényt üzemeltető Veterán klub železníc vasútbarát kör egyelőre az anyagi forrásait inkább a felújítás alatt álló EMU 89.0003-as pályaszámú ČKD EMU 89.0 motorvonat befejezésére szánja. 
   Vasárnap, tekintettel a feszes menetrendre és a tartalékidők hiányára a 7813-as személyvonat (Zsolna – Poprád – Igló - Kassa) végére kapcsolódott a magyar stokk, Kassától pedig természetesen az 533-as sz. Rákóczira.
A képen a poprádi tolatómozdony, a 742 398-as pályaszámú, 2010-ben a Cseh Államvasutaktól vásárolt ČKD DE 1435 Bo'Bo' 880 típusú, 1984-es évjáratú dízelmozdony egyesíti a személyvonatot a magyar nosztalgiakocsikkal.


   Már jócskán hazafelé, Hidasnémetin a szokásos magyar-szlovák járműparádé következett: a Rákóczi EuroCityt Kassától Hidasnémetiig vontató szlovák felségjelzésű 363 144-es pályaszámú Škoda 69E4 sorozatú kétáramnemű villamos mozdony, a Hazánkban (igen gyengén) továbbító V43 1105 és a Bzmot 250-es pályaszámú motorkocsi, amely az abaújszántói személyvonatokat (kis-hidas) képezi.






HBweb • 2011. szeptember 28.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1332 (2011. szeptemberi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. végéig/
FG090383 (Magas-Tátrai Villamosvasút - Ganz nosztalgiavillamos)  * HBweb Fotogaléria
Veterán klub železníc
Korábbi aktualitások:
  • 2011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.042011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldaltHajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com