Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚLIUS 24.
A Kemencei Erdei Múzeumvasút kétnapos kisvasúti napjának második felvonására
is ellátogattam. A mai nap a normál, menetrend szerinti személyvonatokon
felül két foto-különvonat is borzolta pozitív értelemben a vasútbarátok
kedélyeit.
A hosszas sorozgatás és ötletbörzék után kialakult a végleges rend:
Az első különvonatot a pankaszi téglagyártól átvett 2244,4123-as KBK-pályaszámú
nemrég forgalomba állt mozdony vontatta. A vontatmány pedig a Sajóbábonyi
Vegyiművektől beszerzett süllyesztett rakterű, „Ro-La” becenevű, a pályafenntartásnál
használatos kocsi (KBK 6474,0001), rajta egy Puch-Haflinger terepjáróval,
szimbolizálván a szimbiózist a vasúti és a közúti közlekedés között. A
vonat végén fityegett a Ganz gyár egyik utolsó terméke, egy kis, kéttengelyes,
utángyártott személykocsi.
A második különvonatot a Mohácsi farostlemezgyárból származó MOFA 1-es
régi, 2244,4123-as jelenlegi pályaszámú kismozdony továbbította. Mögötte
a Kárászpusztai Gazdasági Vasúttól származó, néhány éve autóbuszváróként
használt, a vandálok által felgyújtott és a gondos kezek által újjáépített
fedett teherkocsi csoszogott.
A különvonatokkal sikerült majdnem feljutni Feketevölgyig, de a menetrend
szerinti személyvonat sürgető közelsége és a MOFA sebességváltójának összeragadása
miatt korábban vissza kellett fordulni.
HBweb
• 2011. július 31.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldaltHajtó
Bálint készítette
© 2011 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|