HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. JÚLIUS 14.
   Debrecen városában futotta tesztköreit a „Volvo 7700 Hybrid” hibridhajtású szóló autóbusz. A wrocław-i járműgyárból idén tavasszal kigördült jármű márciusban mutatkozott be Hazánkban.
   Ez a jármű az úgynevezett „párhuzamos hibrid” elvén működik, azaz a járművet a dízel és a villamos motor együttesen, vagy külön-külön is hajthatja. Villamosan indul, majd 10-15 km/h sebességnél átkapcsol dízel üzemmódra, amidőn a négyhengeres Volvo D5E motor egy 12 sebességes I-Shift sebességváltón keresztül folytatja a vontatást. Amennyiben a Li-on akkumulátorok feltöltődnek annyira, hogy biztonsággal tudják a járművet továbbítani, a dízelmotor leáll és villamosan halad tovább. A fékezés villamosan történik, ekkor visszatáplál, azaz tölti a Li-on akkumulátorokat.
   A jármű ára jelenleg kb. 80 millió Ft, a 35% üzemanyag-megtakarítás nem két nap alatt térül meg, tartós befektetésre kell készülnie annak a közlekedési társaságnak, aki ezen típus mellett kötelezi el magát. A gyártó hajlandó csak az alváz és a hajtásrendszer elkészítésére is, így a karosszálást akár a felhasználó országában is elvégezhetik (lásd Alfa Cívis 12 esetét).


   Érdekes momentum, hogy erről a jövő felé kacsintó hajtásrendszerű autóbuszról épp az illetékes közlekedési társaság nem számolt be a hivatalos honlapján, csak a debreceni helyi írott sajtó közölt róla cikket. Nomeg az Indóház Online.
   Ottjártamkor is csak több telefonhívás után derült ki, hogy nem menetrend szerint közlekedik, hanem kb. 11 órakor kimegy a Segner térről Józsára és vissza. Azt, hogy e forduló után merre folytatja útját, még az Inter Tan-Ker központjában lévő diszpécser sem tudta megmondani.
   Kipróbáltam, mentem vele egy kört Józsára.










   A későbbi tájékoztatás ellenére (miszerint délután egy bemutatón vesz részt) mégis kiadták forgalomba: a menetrend szerinti 36-os busz előtt haladt Nagyállomás és Józsa között.


   Ha már Debrecenben jártam és már csak két busz hibádzott a teljes fotó-kollekcióhoz, hát felkerestem őket. Nem volt nehéz, hisz mind az LMG-060 és az LMG-128-as forgalmi rendszámú Alfa Cívis 12 és 18 egyaránt koptatta az aszfaltot.




   Ritka szerencsében volt részem, még trolibuszokkal is találkozhattam, hisz július hónapban ideiglenesen működik a trolibuszüzem Debrecenben. Mint arról már korábban írtam, karbantartási munkákra hivatkozva áprilistól hétvégenként és a nyári tanszünetben, június közepétől végéig, valamint augusztus 5-től 31-ig a trolibuszok helyett autóbuszok közlekednek. A pótlás valódi oka másfelé keresendő: a Cívisbusz Konzorcium autóbuszokat biztosító leányvállalata, az Inter Tan-Ker Zrt. nem tudja a 2009-ben, szerződésben lefektetett járműkilométer teljesítményt produkálni, ugyanis időközben a DKV csökkentette azt. A DKV így kompenzál az alvállalkozója felé…


   Délután beleszaladtam egy kisebb üzemzavarba a villamosvonalon: az 500-as pályaszámú, Ganz KCSV6 prototípus feladta a küzdelmet. A mögötte haladó 503-asnak kellett betolnia a kocsiszínbe. Ezáltal egy 20 perces lyuk keletkezett a korábbi ismereteinkhez képest amúgy sem túl sűrű közlekedésben (nyáron, tanszünetben csúcsidőszakban 6 perc a követési időköz).








   A követési időköz helyreállítása végett beállt a forgalomba a nagyállomási tartalék, a 492-es pályaszámú FVV-csuklós. Ideje a figyelmünket e járműre szegezni, ugyanis ez a Budapesten is szolgált, 1233-as FVV/BKV pályaszámú „bengáli” hamarosan, az ősszel visszatér szülőföldjére, a Fővárosba, mint nosztalgiavillamos.




   Álljon itt még néhány felvétel Debrecenből:










HBweb • 2011. július 27.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1326 (2011. júliusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldaltHajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com