Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 10.
… hajnalodott Záhonyban, lassacskán átfagyott minden ízületem. Végül kicsit
útra keltem és a két órája hallótávolságban, egyhelyben dübörgő ukrán tehervonatot
megkerestem.
Drabális sziámiiker-gépszörny verte fel a tisza-menti hajnalt: az Ukrán
Vasút 2M62 1073-as pályaszámú dupla erőgépe.
Továbbá a forgalomból kivont mozdonyok sorát is megtekintettem: M40 228,
M62 146, M40 003, 006, 115, 103, 911, 910, 906. Így múlik el a világ dicsősége…
Nyíregyházára indultam személyvonattal, ahol a Nyírvidéki Kisvasút búcsúvonata
óta nem is jártam.
Onnan pedig Debrecent céloztam meg, hogy a villamos vágányzár jellegzetes
momentumait megörökítsem. Mint ismeretes, a Nagyállomás és Debrecen Pláza
között a villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek, amelyek a Pláza irányában
a sétálóutcán haladnak végig.
A Plázától a nagyerdei hurokig pedig szigetüzemben tartják fenn a villamosközlekedést:
a vágányzár tartamára 11+1 villamost a Nagyerdei második vágányra szállítottak,
ahol tárolják őket, gondoskodnak az őrzésükről és a lehetőségekhez képest
a napi karbantartást is elvégzik rajtuk. A vágányzár idejére az alábbi
járművek költöztek a Nagyerdőbe: 486, 491, 502…510, valamint az 1884-1984-es
ikerkocsi, amely esetleges nosztalgiavillamos-közlekedés alkalmával fogható
hadra.
Mivel a vágányzár november végéig folyamatosan tart, az amúgy is szűkös
autóbusz járműpark mindenképp elégtelennek bizonyul. Ezért a DKV a Hajdú
Volántól az alábbi 7 db csuklós autóbuszt bérli. Ezen járművek a BPY-165
kivételével valaha (2009. június 30-ig) Debrecen város helyi forgalmában
vettek részt.
Db |
Típus |
Állományba
vétel |
Előző
frsz. |
Forgalmi
rendszám |
Azonosító
szám |
Telephely |
Megjegyzés |
1. |
Ikarus
280 17 |
1988.12.23 |
BY
61-54 |
BPY-165 |
165 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyközi |
2011.08.23-
villamospótlás |
2. |
Ikarus
280 40M |
1997.09.01 |
|
DUD-764 |
764 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyi |
2009.06.30-ig
Debrecen, helyi; 2011.08.23- Debrecen, villamospótlás |
3. |
Ikarus
280 40M |
1998.07.07 |
|
DUD-999 |
999 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyi |
2009.06.30-ig
Debrecen, helyi; 2011.08.23- Debrecen, villamospótlás |
4. |
Ikarus
280 03 |
1988.07.01 |
.. |
ELS-245 |
245 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyi |
2009.06.15-ig
Debrecen, helyi; 2011.08.23- Debrecen, villamospótlás |
5. |
Ikarus
280 47 |
1990.07.01 |
|
GKZ-542 |
542 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyi |
ex-NDK,
eredetileg: Ik280.02; Debrecen, helyi állományból leállítva: 2009.06.15;
2011.08.23- villamospótlás |
6. |
Ikarus
280 47 |
1998.. |
|
GMY-261 |
261 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyi |
Vázcserés
felújítás; 2009.06.30 leállítva, 2011.08.23- villamospótlás |
7. |
Rába
Premier 291 |
1999.12.10 |
|
HDA-285 |
285 |
Hajdú
Volán Debrecen Helyi |
2009.06.30-ig
Debrecen, helyi; 2011.08.23- Debrecen, villamospótlás |
A bérelt autóbuszok homlokfalán feltüntették a DKV logóját is, de oldalt
továbbra is – megtévesztően, hisz az operátor cég nevét kell feltüntetni
– a Hajdú Volán szerepel. Ez a faramuci társaság hétvége lévén Segner téren
pihent, de munkanapokon tetszőleges viszonylatokra adják ki őket, hisz
elvárás, hogy a villamosokat Alfa Cívis 18-as csuklós autóbuszokkal pótolják.
Végül, de nem utolsó sorban: végre látni hétvégén is a cívis városban trolibuszt.
Úgy fest, elfogyott az ideológia…
A debreceni pályaudvar végében henyélő volt-GFR-es, jelenleg a Train Hungary
által üzemeltetett EPC 060DA (Sulzer), a 60-1525-ös is megkapta új magyar
pályszámát: 609 005.
HBweb
• 2011. szeptember 14.
|