Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
AUGUSZTUS 23.
Kolozsvárról ébredés után Balázsfalva felé vettük az irányt, a Szatmárnémeti
– Bukarest között közlekedő expreszvonattal.
Útközben meg-megálltunk Székelykocsárdon (Războieni), Nagyenyeden (Aiud)
és Tövisen (Teius). Tövis állomáson tövises fűtőház és Regiotrans-os villamos
ingavonat fogadott. Az RGT – szintén – francia eredetű villamos ingavonatai
Gyulafehérvár, Tövis és Brassó környékén közlekednek.
Balázsfalva, átszálló állomás. Összefutottunk a tavalyi Csíksomlyó Expressz
gyimesbükki második előfogati EPC 040EA típusú mozdonyával, a csúnyán és
csúfosan leszerepelt Transferroviar-os 40 0709-essel is egy tehervonat
élén. Arra talán még jó…
Balázsfalváról tovább a 2007 óta a Regiotrans magánvasúttársaság által
üzemeltetett 307-es sz. vasútvonalon utaztunk, az 57 0330-as pályaszámú
1964-es évjáratú francia Caravella kétrészes motorvonattal. Menetrend szerint
több, mint egy órát vesztegeltünk a környék régióközpontjában, az igen
leharcolt, volt iparvárosban, Dicsőszentmártonban (Târnăveni).
Utunkat tovább folytatva Erdőszentgyörgytől (Sângeorgiu de Pădure) mintha
kicserélték volna a díszletet: az elhanyagoltságot, pusztulást felváltották
a takaros házikók, gondozott kertek és közeledő hegyvidék. Már csak az
állomásépületek árulkodtak arról, hogy Románia „forráselvontabb” részén
vagyunk. Szováta állomásán vonattalálkozás, az össze-vissza töredezett
peron-maradványok között és gyomerdőben rég be nem szabályzott vágánynak
látszó hosszú síndarabokon 5-10 km/h sebességgel száguldanak a francia
Caravellák.
Az állomás épületén ellenben látszik, hogy a békebeli Szovátafürdő kapujaként
szolgált, de napjainkra igényes kidolgozását is megharapdálta az idő vasfoga
és az elhanyagoltság.
A szállást elfoglalva még maradt egy kis idő felfedezni a környék régi-új
látványosságát, a. kisvonatot. A valaha 82 kilométer hosszú Marosvásárhely-Parajd
keskenynyomközű vasútvonal helyreállított 14 kilométeres szakaszán 2011.
augusztus 8-án újraindult a forgalom. Egyetlen, lengyel eredetű gőzmozdonnyal,
valamint egy nyitott és egy zárt személykocsival vágtak bele ismét a személyszállításba.
Bővebb
infó a HBweb Kisvasúti Oldalain található.
A kisvonat menetrend szerint meg is érkezett az ideiglenes végállomására,
majd körüljárás után a nyílt vonalról kapuval elzárt területen éjszakára
leállították a gőzöst.
A nap zárásaként szovátai esti városnézés és puliszkás vacsora:
Folytatás:
2011.08.24 »
HBweb
• 2011. október 26.
|