Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
AUGUSZTUS 11.
Ma közlekedett először a BKV első, saját erőből, házilag felújított Ikarus
405-ös midibusza. Több, mint fél évnyi vázjavítás és vázerősítés után már
az utcán közlekedik a BPO-892. Ezt a midibuszt 1995. március 1-én, tehát
bő 16 esztendeje vette állományába a BKV óbudai telephelye BX 52-58-as
forgalmi rendszámmal.
Az első útján meglátogattam. Vegyes a kép. Tetszetős külső, bár a homogén
kék színt nem sikerült eltalálni (négy árnyalat számolható össze). Nyomasztó
a középszürke felső, de jól sikerült a jármű belső tere, még egyelőre tiszta,
nem kelt undort. Az alig látható, kifakult Fok-Gyem homlokkijelzőt egy
üzemképtelen hátsó kijelző egészítette ki, a jobb oldali kijelző pedig
nemes egyszerűséggel hiányzik. A bal oldali vezetőfülke-oldalablak után
pedig egy csúnya, feltűnő váz-deformáció éktelenkedik, a portál-tető is
igen hullámos.
Egy szó, mint száz, a kényszer szükséget, a szükség pedig kényszert szült.
A midibusztender csúszása a BKV-t arra kényszerítette, hogy a meglévő,
azonnal kiváltandó Ikarus 405-ös sorozat néhány példányát felújítsák, illetve
legalább néhány évnyi üzemre alkalmassá tegyék. Hát így sikerült...
A BPO-892
ma a 203-203A és este a 27-es vonalakon debütált. A felújítási sorozat
második példányának, a BPI-394-es forgalmi rendszámú kocsi vázjavítását
már megkezdték.
HBweb
• 2011. augusztus 12.
|