Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
AUGUSZTUS 8.
Ismét a „szigetvonatok”. Azaz már csak egy, ma futott be ugyanis a harmadik.
A terebélyes vonatot vontató V63 154-es pályaszámú erőgép nem sokkal a
cél előtt, Rákosszentmihály állomásnál adta fel a küzdelmet. Több, mint
egy órányi várakozás után Rákos állomás csomóponti kiszolgálója, a „rákosi
csoki” (M44 437) vonszolta be a Nyugati pályaudvarra 107 perc késéssel.
Érkezés után ennek a szerelvényét is Angyalföld állomásra vontatták tárolás
céljából. Angyalföldre az M41 2104-es pályaszámú mozdony vitte ki a kocsikat,
amely ott még meg is tolatta: az átlátható őrzés kedvéért a három szerelvényből
kettőt alkottak. A bulizók hazaszállítása előtt természetesen visszaállítják
az eredeti állapotot.
Ha már Angyalföldön jártam, sy;tnéztem egy kicsit. Sikerült elcsípnem például
a BKV alvállalkozásaként a Nógrád Volán álományába tartozó átrendszámozott
Alfa Localo-t, a LUF-887-est (volt JUX-017), néhány jól megszokott újpesti
autóbuszt, valamint megörökítettem a vizafogói vasútvonal egyetlen megmaradt
nyomát, a Váci út felett már csak torzóként álló vasúti hidat.
Inzultus nélkül megúsztam az angyalföldi és újpesti fotózást, ennek örömére
tovább iramodtam az Elvis Presley tér felé. Gyönyörű és vad időjárást és
fényviszonyokat fogtam ki, amelyek néhány fotónál segítették a kompozíciót,
néhol pedig gátolták.
A BKV a szigetisták utaztatása végett a fesztivál ideje alatt sűrűbben,
nagyobb kapacitású szerelvényekkel (kis egység helyett nagy egységgel)
és meghosszabbított üzemidővel, éjszaka is járatja a H5-ös HÉV-et, hajójáratokat
és autóbusz céljáratokat indít.
Ez utóbbi a beköltözés ideje alatt a Liszt Ferenc Repülőtérről a Keleti
és Nyugati pályaudvarok érintésével éri el a Hajógyári Szigetet, visszaútban
üresen, utasok nélkül az M0-ás körgyűrűn halad.
Elkészült a felemásan felújított magit-hídi HÉV-megállóhely. Lent, a HÉV-szinten
a megújulásnak és a kellemesen régies arculatnak nyoma sincs, ellenben
a lépcsőfeljárók és a középső, aluljáró-szint szépen sikerült. A korábbi
üvegajtók helyén kiképzett nyíláson átbújva fog „fonódni a villamos”, remélhetőleg
minél előbb.
HBweb
• 2011. augusztus 11.
|