HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. AUGUSZTUS 19-20.
   Debrecenbe készültem egy különleges, éjszakai fotótéma végett. Dolgaim intézése után a 19:23-kor induló IC608-ast választottam. Kalandosan indult az út. 19:28-kor szólott a jegyvizsgáló, hogy műszaki okok miatt 5-10 perc késéssel indulunk. A vonatra kijelölt 431 124 (V43 1124) pályaszámú mozdony makacsolta meg magát.
   Rájárt a vonatra az állomási tolatómozdony, hogy lehúzza az üzemképtelen vontatójárművet. A MÁV Trakció úgy döntött, hogy a vonatnak továbbítania kell a nyíregyházi műhelybe az 1124-est.
   Rosszul döntött, mert a segélygép, az 1139-es besorozásával sem tudták orvosolni a légveszteséget. Ezek után az 1139-essel eltávolították az 1124-est. Az 1139-es visszakapcsolása után a hiba továbbra is fennállt. Hosszas tanakodás és vizsgálódás után kiderült, hogy a gond a vonat első kocsijával, a 8055 003-as pályaszámú, Bybdtee sorozatjelű halberstadti vezérlőkocsival volt. A vonatgéppel kihúzták a kocsit, majd az 1139-es sokadjára rájárt a szerelvényére. Az egész művelet közel két órán át tartott, gyakorlatilag 1 óra 49 perc késéssel, 21:12-kor sikerült elindulni.




   A továbbiakban már csak a lassújeleknek volt köszönhető, hogy a késést feltornásztuk kereken 120 percre.
   Debrecenbe érkezvén az üres állomás látványa fogadott, a csatlakozó vonatok nem várták meg a két órát késő IC608-ast. A pályaudvar félreeső végében rég hallott motorzaj csapta meg a fülem. Az idő közben 0329 009-es UIC-pályaszámmal ellátott Ganz MÁVAG DHM6-os kismozdony teljesített szolgálatot.


   Az éjszakai villamosfényképezésre készülve szomorúan konstatáltam, hogy a cívis város könnyűszerrel megközelíthető részein gyakorlatilag nincs fototéma.
   A DKV munkatársai az éj leple alatt szándékoztak a Nagyerdőbe szállítani a három nosztalgiavillamosukat (1884/1984, 260, 205), ugyanis a hagyományos virágkarnevál miatt
   Az előzetes ígéretnek megfelelően éjjel 3:30 után nem sokkal fel is tűnt Nagyerdő felé az 1884/1984-es pályaszámú ikerkocsi-szerelvény (ex-BKV 2568, 2572).
   Ezt követte a 205-ös pályaszámú UV (ex BKV 3402, 7662) és a 260-as (ex-BKV 2964).








   A harmadik matuzsálem távozta után szembesültem a szomorú igazsággal: a DKV semmilyen pótlóbuszt nem közlekedtet a Virágkarnevál miatt szünetelő villamosközlekedése helyett egészen üzemkezdettől egészen 13:00-ig. Így a Nagyerdőbe vágyók vagy gyalogolhattak 3-4 kilométert, vagy pedig a 30 percenként, lényegesen eltérő útvonalon közlekedő 10-10Y autóbuszokkal utazhattak.






   Budapestre hazatérve sem volt sokkal rózsásabb a helyzet: a vízi- és légiparádé után a Batthyány és Kossuth Lajos téren a metrót megrohamozó tízezres embertömeget az 5 perces (normál vasárnapi) követéssel közlekedő metrók nem tudták elszállítani, így több alkalommal le is kellett zárni a mozgólépcsőkhöz vezető kapukat. Aki a felszíni közlekedés felé szeretett volna fordulni sem járt jobban: az alternatív eljutási útvonalként szóba jövő 39-es busz a Csalogány utcáig 18 perc alatt jutott el.








   A Budai Vár közösségi közlekedése is érdekesen alakult. Valaha egy forgalmi tiszt kitalálta, hogy miként lehet a gyenge üzemkészségű Ikarus 405-ös midibuszokat pótolni a Várban: megkerülve a tiltott zónát, 216-os számú rendkívüli viszonylatként. Ezt némileg egyszerűsítve visszatértek a 2008-as paraméterkönyvi változások előtti időkbe: a Deák Ferenc tér és Dísz tér között közlekedő szóló autóbuszokat 216-os számmal látták el. A hivatalos közlemény is tartalmazta azt a kitételt, hogy ezzel egy időben a hosszú 16-osok ritkábban közlekednek. A fővárosi tömegközlekedést figyelőknek már a közlemény olvasásakor is feltűnhetett, ami be is következett: a 16-os viszonylat ideiglenesen meg lett szüntetve. Az összes hadrafogható 405-ös (és a tesztüzem végnapjait élő S91-es) fel lett pörgetve a Széll Kálmán tér és a Dísz tér között (16A), így a rendezvényekre látogatók 1-2 perces szolgáltatásra számíthattak.






   A Széchenyi Lánchíd lezárása miatt pedig 17 óráig mindkét irányban a Palota úton és az Erzsébet-hídon közlekedtek a 216-osok. 17 óra után már az sem maradt, hisz a tűzijáték miatt a hidakat teljesen le is zárták.






   És végül az elmaradhatatlan tűzijáték egy hozzám közel álló, de mégis ismeretlen helyről, kellemes társasággal:




HBweb • 2011. augusztus 21.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1329 (2011. augusztusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldaltHajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com