Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
AUGUSZTUS 15.
Még utoljára pár szó a Sziget fesztiválról. Ma tért haza a háromvonatnyi
német és holland csapat. 9:50-kor, 15:45-kor és 16:44-kor indultak a különvonatok
a nyugati pályaudvarról.
A harmadik vonat utolsó kocsijának fékrendszerével gondok akadtak, ezért
Kelenföld állomáson veszteglésre kényszerült.
A különvonatok között is akadt némi fototéma: az IC916-ost vontató, GySEV-bérlemény
1116 059 és a hidegen vontatott 1047 503, a BKV Kelenföld autóbusz telephelyén
pedig a néhai BPI-813-as forgalmi rendszámú néhai Ikarus 280-as maradványa:
a belső mozgásokra átalakított gépes fele.
Továbbá a KPY-757-es rendszámra hallgató oktatókocsivá átalakított Ikarus
415-ös, amely a papír tanúsága szerint a járműtűz után helyreállított BPO-784,
de gyakorlatilag, ezzel ellentétben az Alba Volántól selejtezés után vásárolt
EWS-895 szolgáltatta az alapot.
Érdekes és izgalmas a kínai ipar. Gyakorlatilag ugyanarról a gépsorról
fut
ki a méregdrága és kitűnő minőségű high-tech, a középszerű konfekció és
az olcsó, ócska bóvli. Ez igaz a járműgyártásra is. A Volánbusz alvállalkozóitól
(Color Tours és T&J Buszprojekt) már ismert King Long XMQ 6127-es típus
egyik olasz felségjelzésű példányát pillantottam meg a Gellért-hegy tövében.
Ismeretes, hogy Európa számos (szerencsésebb sorsú) országában is futkorásznak
e típus látszólag jó minőségű képviselői, elgondolkodtató, hogy a Volánbusz
távolsági járatain közlekedő ócska példányok vajh' miért is vethették meg
nálunk a lábait/ kerekeit.
HBweb
• 2011. augusztus 17.
|