Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
AUGUSZTUS 22.
Eljött a nagy nap, indulás Erdélybe. Régóta készültünk eme útra, nem is
igazán a közlekedés, hanem egy kis feltöltődés, kikapcsolódás volt a cél,
természetesen aktív pihenéssel fűszerezve, hisz egyikünk sem a tétlenség
mintaképe.
Utunk először Füzesabonyba vezetett, onnan Tiszafüreden, Karcagon és Püspökladányon
át Nagyváradra. Ez idő tájt még ritkaságszámba ment a vontatójárművek oldalán
a régi pályaszámfelfestés letörlése és az új, háromjegyű UIC azonosítót
tartalmazó teljes pályaszám megjelölése.
Biharkeresztes állomáson történt meg a gépcsere, majd Biharpüspökin tűnt
el Kis Hazánk a lankák mögött. Kisvártatva meg is érkeztünk Nagyváradra.
Nagyváradon szokás szerint kontrasztos kép fogadott: fejlődni akaró, de
mégis enyhén elrománosított infrastruktúra: az omló vakolatok és a vaskos
légkábelek árnyékában döcögnek a ČKD T4/B4-esek, az ex-berlini ČKD
KT4D-k és vadonatújonnan 2008-ban vásárolt Siemens ULF-ok zötyögtek a fekszinthibás
vágányokon.
Délután, belföldi gyorsvonattal folytattuk utunkat kincses Kolozsvárra.
Folytatás:
2011.08.23 »
HBweb
• 2011. szeptember 15.
|