Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
AUGUSZTUS 25.
Még mindig Szováta. Délelőtt folytattuk a városnézést, ellátogattunk a
híres Medve-tóhoz, hisz Szováta öt sóstóból álló gyógyfürdő-komplexumáról
és sószikláiról is ismert. Legnagyobb tava a Medve-tó, amely nevét kiterített
medvéhez hasonló alakjáról kapta, 1870 és 1880 körül alakult ki. 66 ezer
tonnára becsült oldott sómennyiség van, a felszíntől lefelé hőmérséklete
növekszik, melyet a nap melege és a lejjebb koncentrálódó só okoz. Többi
tava a Mogyorós-tó, a Fekete-tó, a Veres-tó és a Zöld-tó. Némelyik vize
tömény sóoldat. A Mogyorós-tó iszapfürdőjéről is híres.
Tegnap az FLZ-452-es, ma pedig az FLX-584-es forgalmi rendszámú Bova Magiq
MHD képviselte az Orange Ways menetrendszerinti nemzetközi járataként a
Kishaza közlekedését. És láss „csodát”, a kínai járműgyártás ide is betette
a lábát, íme egy román felségjelű King Long XMQ 6127-es.
Szovátától búcsút véve a szomszéd települést, Parajdot és annak sóbányáját
vettük célba. A városközpontból nyugatról összelapátolt autóbuszok szállítják
le a sóbányába a látogatókat. A sóbánya csodálatos klímája, levegőjének
tisztasága, a sók fertőtlenítő hatása messzeföldről vonzza Parajdra a látogatókat
és a gyógyulni vágyókat. A hatalmas légterű termekben a beteg gyermekek
számára játszótereket, a szülők és/vagy a beteg felnőtteknek pedig közösségi
tereket létesítettek, sőt, egy igazi székely templomot is berendeztek.
A kijáratnál étterem és söröző is található. Ezt leszámítva alkohol fogyasztása
a barlangban tilos. A bányában ma is folyik a só kitermelése, nyolc szinten,
kamrákban, robbantással fejtik. A legalsó bányaszint a bejárat alatt mintegy
280 méterrel fekszik.
Parajdról egy Marosvásárhely - Csíkszereda viszonylatú távolsági autóbusszal
utaztunk Csíkszeredára.
Korondon, Székelyudvarhelyen, Homoródfürdőn át vezetett az út, Székelyudvarhelyen
20-25 perces pihenő adatott meg. Az autóbuszállomás sok-sok kedves Ikarus
250-est, 256-ost és 266-ost tartogatott az objektívem számára, valamint
a presszót is ízlésesen, egy autóbuszból rendezték be.
Csíkszeredára megérkezve már nyakunkon volt a Csíki-medencére oly jellemző
zápor, de megúsztuk. Az autóbuszállomás – mint mindig – hemzsegett a volt
Kisalföld, Hajdú és Szabolcs Volános, valamint azonosíthatatlan eredetű
buszoktól.
A vasútállomáson ismét találkoztunk Regiotransos Caravella motorvonattal,
de itt már a CFR Călători uralja a személyszállítási piacot.
Végül a Pannonia nemzetközi gyorsvonattal, a MÁV-Start személykocsijában
tettük meg az egy állomásnyi távot Csíkszeredától Madéfalváig, amely ikerfalvában,
Csíkcsicsón várt a szállás.
Folytatás:
2011.08.26 »
HBweb
• 2011. október 26.
|