Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 21.
A mai nap a bükki látogatás napja volt. Már reggel útnak eredtem Szilvásváradra.
Útközben, csatlakozásra várva elcsíptem néhány arra kószáló Agria Volán-autóbuszt,
többek között az idei évjáratú LWZ-972-es forgalmi rendszámú Ikarus-ARC
V134-es típusú szóló autóbusz, amely a „faceliftes” ARC-ok első példánya.
Szilvásváradon a turistainváziót augusztus 31-én mintha elvágták volna.
Bágyadt napsütés, csend, béke és nyugalom. Így szép Bükk szíve.
Tettünk is egy kört a kisvasúttal, de a felső végállomás, Szalajka-Fátyolvízesés
és a Gloriett-rét látványa negatívan letaglózott. Az idén évelején beharangozott
szalajkavölgyi nagyprojekt, az Az ÉMOP-2.1.1/B-09-2009-0012 számú "Szilvásváradi
állami erdei vasút fejlesztése" keretén belül a kisvasút végállomásának
átépítése megkezdődött. A látszólagosan (!) négyvágányos vágányhálózat
már elkészült, jelenleg a peronok feltöltése és kialakítása tart. Az ősz
és koratél fő tevékenysége lesz az EU-konform játszótér és turistaház felépítése.
A hasonló, de már befejezett projektek eredményét megtekintve… hogy is
mondjam… nem válik javára a környezetnek és táj varázsának a fejlesztés.
Az Eger-Nagyvisnyó autóbuszviszonylat törzskocsija, a híres DUD-606 14
évesen nyugdíjba vonult, ezentúl tartalékjárműként szolgál. Helyére az
új beszerzésű Credo EC12-es, az LXR-236 került.
Hazafelé tartva Eger Felnémet állomáson szokás szerint előzte a személyvonat
az Omya kőbánya délutáni kiszolgáló menetét, amelyet ma is az M62 329-es
továbbított és a búcsúzó, bágyadt napsütés vörösen tükröződött rajta.
Hatvan állomáson találkoztam az ínyencek számára az utóbbi idők legizgalmasabb
összeállítású vonatával: M40+By. Az RA 731-es típusú motorvonatok (6341-es
sorozat, az un. uzsgyi) sorozatos meghibásodása miatt munkanapokon a Hatvan
– Somoskőújfalú vasútvonalon az 5869, 5838 és 5851-es sz. vonatok gyanánt
közlekedik ez az „élményvonat”. A felvétel készítése után el is indult
Somoskőújfaluba.
Szűk egyórányi időm maradt, hogy Hatvanban szétnézzek egy kicsit. Vontatási
telep és a nemrég átadott autóbuszállomás.
Az előbbinél
dízel-kerítés: M40 201, 224, M62 108; az utóbbinál a Hatvani Volán mindenhonnan
összevásárolt járműparkja. Van itt ex-Agria, Kisalföld és Jászkun Volános
autóbusz egyaránt, valamint egy háromtengelyes Setra Volánbusz alvállalkozó,
amelyről lemaradt az üzemeltető cég neve.
HBweb
• 2011. szeptember 24.
|