Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 16.
Az idén 137 esztendős és 38 éves járműparkból gazdálkodó különleges fővárosi
vasútüzem, a Budapesti Fogaskerekű Vasút hét szerelvényt tartalmazó flottájából
mostanra már egyszerre kettő is főjavítás alatt áll. Jelenleg az 57/67-es
és az 52/62-es pályaszámú SGP motorvonatok újulnak meg. A Fogaskerekű Vasút
reményei szerint idén év végére elkészül az 57/67-es, így már jó eséllyel
szavatolt jövő tavasztól a nyári hétvégi menetrendhez a feszes kocsikiadás.
Az alábbi felvételen a 67-es vezérlőkocsi látható, már az újonnan gyártott
oldalajtaival és lassan készülő belső berendezéseivel.
Utamat a kelenföldi pályaudvar felé folytattam, ahol a tervek szerint délután
haladt el különvonatával az osztrák felségjelzésű 109.13 és 629.01 pályaszámú
gőzmozdony a Magyar Vasúttörténeti Parkban tartandó Gőzmozdonyfesztivál
és Étkezőkocsi Találkozóra. Sajnos Hegyeshalomtól előfogatot is kapott
a hazai V43 1046 személyében…
Ezt követően Baracska és Pettend közti nemrég felújított pályaszakaszhoz
utaztam, ahol a Székesfehérvárról hazatérő II. János Pál Pápa emlékvonatot
kaptam lencsevégre... és ami még jött.
Igyekeztem ezután Rákosrendezőre, ahol sikerült még elcsípni a Nyugati
pályaudvarra érkezése előtt. Majd koraeste a Vasúttörténeti Parkba tartván.
HBweb
• 2011. szeptember 18.
|