Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 18.
E hétvégén, azaz szeptember 17-én és 18-án sétálóutcává vált a budapesti
Andrássy út. A hagyományos, már lassan egy évtizede minden szeptemberben
megrendezett Európai Mobilitási Hét keretén belül füstmentes élettel megtöltött
Andrássy út idén is tartogatott látnivalókat. Mivelhogy tegnap Szegeden
jártam, ma pedig a munkám kötött le, koraeste tudtam ellátogatni a híres
fővárosi sugárútra. A programok javáról már lemaradtam, az út végén a Hősök
terén megrendezett Nemzeti Vágta provizóriumait is már javában bontották.
Oktogonnál kapott helyet a közeljövő átmeneti gépjármű-hajtásrendszere,
a hibridhajtás. Lényege, hogy amikor csak lehet, a járművet villamos motor
mozgatja, fékezéskor is villamos energiát termel, amit egy pufferben tárol,
hogy legközelebb, gyorsításkor és haladáskor azt felhasználhassa. Ideális
esetben a belsőégésű motor csak akkor indul be, amikor már a puffer töltése
a kritikus szint alá csökken. Sajnos ez csak a szép elmélet, ismerve a
hibrid autókat, autóbuszokat (Volvo
7700 Hybrid) és mozdonyt
(Mk48 2021 - Lillafüredi Kisvasút), a gyakorlat ennél gyengébb. Minden
esetre a járművek olajszármazék-fogyasztása kedvezőbb, mint a tisztán belsőégésű
motorosoké. Már csak az a kérdés, hogy mennyivel és, hogy a beruházás és
a bonyolult gépészeti megoldások összevetése a megtakarított üzemanyag
költségével és környezeti hatásaival – kedvező-e a végeredmény.
A debreceni Cívisbusz Konzorciumból már jól ismert Inter Tan-Ker Zrt. ismét
bemutatta a még üzemszerűen mindig nem használható Coloumb Bus névre hallgató
villamosüzemű autóbuszát, amely elkészültét már 2009 őszére ígérték. Forrás:
www.eszaon.hu
Mellette
a Toyota mutatta be hibridautóit, amelyeket a helyszínen ki is próbálhattak.
Sajnos a BKV
már teljesen összepakolta a standját, ottjártamkor már az Ikarus 180-asnak
és 263-asnak se híre, se hamva sem volt. Ellenben a MÁV területén még sikerült
elcsípnem a MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút összecsomagolt, kiszállított
járműveit: a GV 303-as pályaszámú, Hazánk legidősebb meglévő C50-esét (C50
3703), valamint a PFT. 272-es pályaszámú sínautót.
HBweb
• 2011. szeptember 19.
|