Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 17.
Reggel a Pilist vettem célba, hogy az Esztergomba tartó II. János Pál Pápa
emlékvonatot szakrális hegységünk lankái közt fényképezhessem. Pilisvörösvár
és Szabadságliget közti íves szakaszra esett a választás. Először a menetrendszerinti
személyvonatokként közlekedő Siemens Desiro motorvonatokkal gyakoroltam,
…majd jött a délelőtt főszereplője.
Gyorsvágtával gépjárművel az első adandó Szegedre tartó gyors/intercity
vonatot megcéloztam és a héten második alkalommal a napfény városába utaztam.
Utam apropója a II. Nemzetközi Trolibusztalálkozó és az „új” nosztalgia
trolibuszuk volt.
A Szegedi Közlekedési Társaság 1986-os évjáratú, egyben utolsó, megmaradt
ZIU-9-es trolibuszát eredeti, gyári állapotára gyönyörűen helyreállította,
ez a trolibusz 2011.09.18-tól nosztalgiajármű (ezzel egy időben Debrecenben
már csak időnként, tartalékjárműként találkozhatunk 1-1 példánnyal, de
Fővárosunkban még 20db állományban van, javarészük munkanapokon rontja
is a városképet, hisz nem-szegedi állapotban nyögik évek óta a haláltusájukat...).
Íme a 9-153-as:
A felsővárosi bevásárlóközpont parkolója szokás szerint mosolyt csal a
különleges autóbuszok kedvelőinek. A Szegedi Városőrség patinás járművekkel
kívánja oltalmazni baj esetén városát.
A trolitelepen szervezett programokról ugyan lecsúsztam, de a villamos
kocsiszín még tárt karokkal várta az érdeklődőket. Az új és felújított
csarnokon túl bemutatták a patinás és korszerűsített, valamint a belszolgálati
villamos járműveiket.
Érdemes tüzetesen megfigyelni az aktív pótkocsikat (950…953)! A valaha
Rostockban szolgált ČKD B3-as pótkocsikat az SzKT műhelyében újították
fel és alakították át korszerű, szaggatós vezérlésű vezetőfülke nélküli
motorkocsikká, un. aktív pótkocsikká.
Szintén említésre méltó a 2008-ban, eredeti tervrajzok alapján épített
12-es pályaszámú nosztalgiakocsi, valamint a 03-as pályaszámú (volt MIII),
2010-ben dízel-villamos, aggregátüzeműre alakított belszolgálati
mozdony, amellyel a villamos és a trolibusztelep (egyben a főműhely is)
között szállítják az áthelyezendő járműveket.
»
Az SzKT villamos járműparkját imhol találod «
A legandás FVV csuklósokat (bengáli) még megtartják, hisz a kocsikiadás
közeljövője kérdéses, még nem döntött a város közgyűlése, hogy a nemrég
elkészült és villamosokkal már bejárt 2-es vonal (Rókusi elágazás – Makkosház)
forgalma mikor induljon meg.
Ha már
Szegeden jártam, nem hagyhattam ki a még szeptember végéig tartó algyői
vágányzár hozadékát, az M62-es mozdonyok által továbbított Szeged-Algyői
csonka-személyvonatokat. Ma az M62 145 és 223-as vontatójárművek teljesítettek
szolgálatot. A harmadik felvétel a vágányzári menetrend gyenge pontját
mutatja: a Budapest-Szeged gyors/intercity vonatok érkezése előtt nyolc
perccel indul a békéscsabai vonat: pontos közlekedés esetén Szeged rendezőpályaudvaránál
találkozik a két vonat és halad el egymással szembe, egymás mellett, az
utasokat 52-112 perces többlet-várakozásra kárhoztatva a főpályaudvaron,
messze a városmagtól.
Készítettem még néhány apropó nélküli felvételt a városi közlekedésről:
a Vadaspark végállomás után, a 3F vonalon található szintbeli villamos
és vasúti átkelőhelyen, a Dugonics téren, majd a tarjáni Víztorony és Csillag
tereken. Víztorony téren a 19-es trolibusz megindulása óta nem is jártam.
HBweb
• 2011. szeptember 18.
|