Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
SZEPTEMBER 27.
Mától október 4-ig Budapesten futja a próbaköröket a modern cseh járműgyártás
egyik első fecskéje, a SOR EBN 10,5 típusú tisztán villamos hajtású autóbusz.
A SOR által készített karosszériába a DpO (ostravai közlekedési vállalat)
helyezte a Cegelec villamos berendezéseit (120 kW/400 V AC vízzel hűtött
3-fázisú aszinkron motor). 2010. december 29. óta síbuszként közlekedik
Tátralomnic és környékén (igaz, ott még nem találkoztam vele).
Ezt, a PP 017CL forgalmi rendszámú elektrobuszt a HBweb olvasói és Miskolc
lakói már ismerhetik, hisz 2011. május 22. és 27. között az acélvárosban
is látogatást tett, igaz, sajnos utasok nélkül. Erről a tesztüzemről is
láthattál/ láthatsz képeket a HBweb
Fotogalériájában:
A cikk főszereplője
Miskolcon, az MVK Zrt. telephelyén 2011. május 27-én.
A végtelenül egyszerű és épp ezért nagyszerű jármű már bizonyított: mostoha,
zord körülmények között is megállta a helyét, komolyabb meghibásodás nélkül
vészelte át a fagyos és kemény tátrai telet. A gázolajtartály szerepét
a 172 kWh kapacitású Litium-ion (FeP04) akkumulátor-csoport tölti be.
Most Budapesten, a Margit-szigeten produkál, délutánonként a 26-os vonalon
találkozhatsz és utazhatsz vele. Munkanapokon 12:55 és 20:01, hétvégén
pedig 12:04 és 18:56 között rója a köröket. Az utazás szokás szerint díjmentes,
a BKK és a BKV cserébe annyit kér csupán, hogy az elérhetőségeikre küldjétek
el az észrevételeiteket, hogy azokat egy esetleges járműbeszerzés alkalmával
a leendő gyártó meg is valósíthassa.
A jármű
részletes paramétereit a BKV,
életútját pedig az IHMD
weboldalán találod meg.
Íme az első képek Fővárosunkban közlekedő első villamosüzemű autóbuszról.
Kontrasztos az együttállás a BKV jól megszokott, 1989-es évjáratú, azaz
22 esztendős BPI-271-es forgalmi rendszámú füstgenerátorával.
HBweb
• 2011. szeptember 28.
|