Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
OKTÓBER 22.
Nemzeti ünnepünk előtt egy nappal, egy kissé borongós októberi szombatra
hirdettek őszi fotósvonatot a Nyugat-Bükk kevésbé felkapott kisvasútjára,
a Felsőtárkányi Állami Erdei Vasútra. Az 1915-től épült, teljes, 33 kilométeres
hálózatán 1946 és 1969 között üzemelő kisvasútból mára csak 5 kilométer
maradt, Felsőtárkány, fűtőház és Stimecz-ház között. 1985-ben számolták
fel a nagyvasúttal fennálló kapcsolatát, a Felnémet (Eger) - Felsőtárkány
szakaszt, jelenlegi vonalhossza végül 2000-ben zsugorodott utoljára: az
erős lejtviszonyok és a pálya rossz állapota miatt a sziklaforrási betérést
is felszámolták.
Ötkilométeres vonala mégis változatos és izgalmas: a hosszan elnyúló falu
végéből indul a vonat, gyönyörű fenyvessel ölelve, erőteljes emelkedéssel
áthalad a vontatási telepen, majd a Bocskai utcán, házak között megy felfele,
neki a hegynek. Egresvölgy-Varróház megállóhelynél (volt elágazásnál) éri
el a mély erdő kapuját. Innen a vonat negyedórán át mászik felfele 10...40
‰ emelkedőn. A vonal egy kitérőt követően a Stimecz-házi tisztáson végződik.
A különvonat lehetőséget teremtett kidolgozott, nem elkapkodott felvételek
készítésére. A vonat összeállítása a C04 404 (1963-as évjárat, volt pályaszáma:
M-5 és C03 404) és két téliesített személykocsi, az AB1 és AB2 volt.
A különvonatozás előtt és után lencsevégre kaptam egy-két egri és Eger
környéki autóbuszt.
Egy tündéri kis bükk-mélyi faluban, Szarvaskőn hagyományteremtő jelleggel
Csipkebogyó Fesztivált tartottak.
Szilvásváradon ért véget a nap, álljon itt egy esti kép a település fejlesztési
terveiben bontásra ítélt jellegzetes és hangulatos szalajkavölgyi megállóhely
faházikójáról:
HBweb
• 2011. október 24.
|