Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
OKTÓBER 5.
Nagy nap volt a mai Szeged városának közlekedéstörténetében és a város
életében: tizenhárom év után ismét vadonatúj villamossal gazdagodtak.
2009-ben nyerte el a napfény városának járműtenderét a lengyel PESA járműgyár
a Twisthez hasonló, ötrészes csuklós modelljével, a szegedi igényekre szabott
Swinggel (2010-ben még Csárdás munkanéven futott).
2010. őszén egy, Varsó számára készült Swinget már bemutatott a polgármester
a kampányának részeként kiállítva a Széchenyi téren.
Kilenc villamos gyártásával bízták meg a bydgoszcz-i PESA gyárat, amely
havonta szállít le egy-egy újabb járművet. 2011. szeptember 30-án érkezett
meg az első fecske és ma, október 5-én mutatták be ünnepélyesen a felújított
villamos kocsiszínben. Zenei aláfestéssel és fényjátékkal szakította át
a villamos az elé feszített posztert. Ezt követően a meghívottak megtekinthették
az új kocsit, a projekt résztvevői bemutatkoztak, majd állófogadás zárta
a rendezvényt.
Típusengedély és közúti pályára levizsgáztatott járművezetők hiányában
csak a kocsiszín területén mozogtak vele. A szegedi villamosüzem élő legendája,
a nyugalmazott oktatótiszt, Nagy István is kipróbálta az új jövevényt.
Ez a típus a 100…108-as pályaszámcsoportot fogja magán viselni, valamint
a 31/2010-es miniszteri rendelet értelmében tizenkét jegyű pályaszámot
is kap majd. Az első járműnek a rendes futópróbákon felül a típusengedélyhez
10 ezer kilométert kell teljesítenie.
Db |
Típus |
Állományba
vétel |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Telephely |
Megjegyzés |
Teljes
pályaszám |
1. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
100 |
SzKT |
Szeged |
érk:
2011.09.30 |
9055
9396 100-6 |
2. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
101 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 101-4 |
3. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
102 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 102-2 |
4. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
103 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 103-0 |
5. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
104 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 104-8 |
6. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
105 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 105-5 |
7. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
106 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 106-3 |
8. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
107 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 107-1 |
9. |
PESA
Swing Szeged |
.. |
108 |
SzKT |
Szeged |
|
9055
9396 108-9 |
Az ütemterv szerint november végéig tart az 1-es villamos belvárosi: Anna-kút
és Szeged pályaudvar közötti szakaszának teljes felújítása, így a lassacskán
érkező Swingekre sincs még szükség a mindennapi forgalomban.
Az SzKT igazgatója elmondása alapján a nyáron elkészült 2-es vonal (Rókusi
elágazás - Makkosház) is december második felében kezdheti meg működését.
Hazafelé leszálltam a tegnap átadott új Köki-autóbusz végállomáson. A lakosság
számára oly sok kellemetlenséget okozó Köki bevásárlóközpont építése sokszoros
határidő-túllépés után végre eljutott azon fázisába, hogy a BKV autóbusz
végállomás félkész, csökkent üzemben, de már megkezdhette a működését.
Por, kosz, belógó kábelek, deszkajárdák jelzik, hogy naponta több, mint
százezer utas építési területen botorkál. A por és kosz talán elmúlik az
építkezés befejeztével, de a zord, betonlábakon álló sötét terminálban
megrekedt füstgázok várhatóan télen-nyáron mérgezik majd a BKV utasait.
Ezen felül pedig egy nehezen átlátható, rengeteg baleseti veszélyforrással
megtűzdelt terminállal lettünk gazdagabbak egy értelmetlen bevásárlóközpont
pincéjében.
Az utolsó kép illusztrálja a munkafolyamatok szégyenletesen nehézkes előrehaladtát:
egy csavaroz', a többi csak nézi.
HBweb
• 2011. október 6.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldaltHajtó
Bálint készítette
© 2011 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|