Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
OKTÓBER 18.
Ma reggel az Észak-déli metró kőér utcai kocsiszínjéből a 733-as pályaszámú
HÉV-bobó segítségével útrakelt négy MMZ EV_a típusú, forgalomból kivont
motorkocsi a Dél-Buda-Rákospalotai metró kelenföldi kocsiszínjébe. Az útvonal
izgalmas, de egyértelmű: Kőbánya-Kispest - Ferencváros - Kelenföld, a MÁV
hálózatán. Az utaztatás célja a megépült metróvonal létesítményeinek félig
éles próbája volt, azaz a gyakorlatban is kiderüljön, hogy a „négyesmetrón”
az űrszelvény minden ponton biztosított-e. A 110-136-111-134-es pályaszámú,
alkalmi, de történelmi összeállítású próbaszerelvény járműveit a BKV 2011.
május 21-én vonta ki a kelet-nyugati vonal forgalmából és még aznap, illetve
június 15-én szállítatta át tárolás céljából a Kőér utcába.
A felvételek a Bartók Béla úti viadukton, valamint az új metró kocsiszínjének
összekötő vágányán készültek.
Szintén említésre méltó, hogy a BKV a VT Transman alvállalkozójának köszönhetően
betekintést nyújt a jövőbe: LYR-131-es forgalmi rendszámmal közlekedtet
egy Mercedes-Benz O530 Citaro-t a 114-es (és néha a 105-ös) autóbuszvonalon.
A különc jármű csatasorba állításának oka prózai: a VT Transman járműparkjának
állapota a mindennapi kocsikiadás kritikus határát elérte, a 2006-os és
2007-es évjáratú Alfabusz Localo-k is egyre gyakrabban válnak üzemképtelenné.
A 2000-es évjáratú autóbuszt használtan vásárolta az M6Log Kft., amely
a BKV arculati kódexének megfelelő színűre fényezte. Tőlük bérli a közismert
alvállalkozó.
És végül: immár beköszöntött az igazi ősz a gyönyörű színeivel már a Budai
hegyvidékre is.
HBweb
• 2011. október 19.
|