Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
NOVEMBER 11.
Éjszakai műszakból hazatérve a hozzám hasonlóan álmos Hold is szenderegni
készült a János-hegy oldalánál lebukva.
A mostanában sűrűn meghibásodó és többórás/ többnapos üzemzavart előidéző
Szent János Kórház-i elosztóváltót ismét a forgalom fenntartása mellett
javítgatták.
Célba vettem Zuglót, ahol a jelen pillanatban legifjabb hazai vontatójárművet
csípjem el, a 8-án állományba vett 480 017-es pályaszámú Traxx-ot.
Nézzünk körül picit Zugló és a Keleti pályaudvar körül. Akad látnivaló.
Például a továbbra is ész és szépérzék nélkül pacsmagoló kelenföldi fényezőműhely
egyik újabb remekművét, a BPI-131 forgalmi rendszámú Ikarus 435-öst. Vagy
egy horvát felségjelzésű turistabuszt, amely vezetője és idegenvezetője
Budapest legforgalmasabb autóbusz megállóhelyét a kirándulók kényelmes
leszállóhelyének nézte.
Koradélután kinéztem Buda hegyipályás villamosvonalára, az 59-esre. A meredek
villamospályát az Apor Vilmos tér és a farkasréti Márton Áron tér között
felújítják, már javában zajlik a teljes felépítménycsere. Emiatt 2011.
november 2. és december 1. között az említett szakaszon 59V jelzéssel pótlóbuszok
közlekednek. Az ideiglenes végállomások faramuci, buszfordulásra alkalmatlan
volta miatt az autóbuszok a Mindszenty József bíboros tér (53-as busz végállomása)
és a Tartsay Vilmos utca között közlekednek. A villamosok átmeneti végállomását
a Böszörményi úton az Apor Vilmos tér torkolata előtt képezték ki, felhasználva
az egyik kúszóváltót.
Völgymenetben a pótlóbuszokról a villamosra az átszállás gördülékenyen
történik, hegymenetben már kevésbé. A csúcsidőszakban 50-70%-os zsúfoltsággal
közlekedő kétkocsis T5C5K motorkocsikat járatonként egyetlen Ikarus 415-ös
szóló autóbusszal pótolják. Csúcsidőben egy kicsit kevés…
A felújítás alatt álló pályáról a felvételek az Apor Vilmos tér és a Liptó
utca között készültek.
HBweb
• 2011. november 17.
|