Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
NOVEMBER 6.
A BKV 2011. november 6-án két UV motorkocsival ismét nosztalgianapot szervezett,
a 9-es villamos megszüntetésének 25. évfordulójáról megemlékezvén. Az UV
villamosok (és az EP, FP pótkocsik) utolsó példányait 2007. augusztus 20-án
kivonták a forgalomból, így e legendás járműtípust a BKV állományában már
csak négy üzemképes nosztalgia motorkocsi képzi: 3873, 3885, 3888 és a
3898-as pályaszámúak. Ezúttal a 3885-3888-as párost jelölték ki a vasárnapi
emlékmenetre. Kacifántos útvonalon jutott el a Batthyány térre, a felvételek
róla – a kocsiszíni kiállása idején – a Széna téren, a Tabánban és a Clark
Ádám téren készültek.
1986. november 1-én szüntette meg a BKV Buda egyik legfontosabb villamosvonalát,
a Batthyány tér és Budafok, Varga Jenő (ma Városház) tér között közlekedő
9-est, (ennek emlékére tíz éve, 2001. november 1-én emlékvillamos közlekedett
a fenti viszonylaton. Az azóta már nem létező 3808-5806-3822-es pályaszámú
szerelvény hirdette a 9-est). A képeken visszaidézhetjük a 2002-es felújítás
előtti állapotában a Szent Gellért teret és a Móricz Zsigmond körteret.
A 9-es villamos történelméről átfogó leírást olvashatsz az Indóház
Online cikkében.
2001. november
1. – archív felvételek
2003. novemberétől a VEKE javaslata alapján ismét életre kelt ez a vonal,
igaz, a 41-es villamost hosszabbították (és mentették) meg a végelgyengüléstől,
de a jellege, miszerint a Fehérvári utat köti össze a budai rakparttal
és a Batthyány térrel - mindenképp a 9-es feltámadását jelenti.
Az UV-zás
után útnak indultam a Bükkbe és a csatlakozásra várva – jó szokásom szerint
– Egerben a vasútállomás környékén időztem egy kicsit. Meg is lett az eredménye,
szűk fél óra alatt három érdekesebb jármű:
FKB-643: 1986.12.30 és 2006 között az Alba Volánnál szolgált, majd az Agria
megvette és felújította (classic homlok- és hátfallal). Jelenleg szerződéses
járatokat teljesít. LXU-163: az Agria Volán második "ráncfelvarrott" Ikarus-ARC
V134-es, szóló autóbusza. LUV-026: a Hajdúböszörmény Városgazdálkodás 2010-ben
újonnan vásárolt Credo EN12-ese, amely Hajdúböszörményben, helyijáratként
közlekedik. Most egy kicsit elcsavargott.
HBweb
• 2011. november 8.
|