Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
OKTÓBER 30.
Nyakamba vettem a várost, oly rég tartottam kiadós budapesti fotótúrát.
Kezdetnek irány a kelenföldi pályaudvar, ugyanis a hétvégi megerősödött
távolsági utasforgalom miatt 6db 21-05-ös sorozatú, Ganz Hunslet gyártmányú
Bmx személykocsit Déli pályaudvarra helyeztek át, Nagykanizsára a 8510-8511-es,
Pécsre pedig a 8002-8003-as fordulóban közlekedett. A felvételen a 8002-es
sz. sebesvonat gyanánt érkezik Kelenföldre. Ritka, hogy 3000-es sorozatú
V43-as villamos mozdony továbbít ilyen személykocsikat.
Kelenföld után irány Kőbánya-Kispest, útközben a Móricz Zsigmond körtéren
csíptem el egy érdekes pótlást: a naptól és napszaktól függetlenül mindig
zsúfolt 33-as vonalon a Savoya Parki tartalékjármű, ez esetben a BPI-353-as
forgalmi rendszámú Ikarus 415-ös pótolt.
Kőbánya-Kispesten haladt el a Csabai Kolbászfesztiválra tartó MÁV Nosztalgia
Kft. különvonata, élén a V42 527-es pályaszámú „leo”-val szolgált látnivalóként.
E vonatra várakozván egy teljesen hétköznapi PSŽ-s tehervonat haladt el
a ZSSK Cargo-tól bérelt 240 128-as pályaszámú, PSŽ-flottaszínű „laminátkájával”.
A hosszú vajúdás után nemrég átadott Köki Terminál bevásárlóközpont földszintjén
létrehozott, ezer sebből vérző autóbusz-végállomáson először jár 68A jelzésű
rendkívüli, temetői járat.
Irány az Új Köztemető, ahol a Salgótarjáni utcai vágányok felújítása miatt
a rendkívüli járatok idén egy kicsit megcsappantak. A villamosok tekintetében
a sűrített 28-as közlekedett a Blaha Lujza tér és az Izraelita temető,
a 37-es pedig a Hidegkúti Nándor Stadion és a Kozma utca között, ez utóbbi
Ganz csuklósokkal.
Kihasználva a kezdetleges S-bahn intézményrendszerét, Rákosról a Keleti
pályaudvarra egy sülysápi személyvonattal, onnan Rákospalota-Újpestre pedig
a Prágába induló Jaroslav Hašek nemzetközi Euro City vonattal utaztam (élén
a 350 001!).
Újpesten a Megyeri temető látogatói forgalmát kiszolgáló 30B járműparkját
fotózgattam.
Ismét S-bahnozás: Újpestről Óbudára az esztergomi desiróval. Az Óbudai
temető kegyeleti forgalmát a 218A rendkívüli viszonylattal, valamint a
sűrített Batthyány téri 260-assal erősítették.
Ijesztő, de komikus jelenet: a jelen pillanatban az óbudai (roncs)telephelyhez
tartozó BPI-546 (1992-es évjárat) motorjának több hengerfeje is feladta
a küzdelmet, épp hazafelé vánszorgott, igencsak megrogyva. A kipufogóba
"nyers" gázolaj került, amely a kiáramló füstgáz és a cső hőjétől időnként
lángra kapott és durrogott. Az Óbudai Temető kegyelettel teli látogatóit
kissé megijesztette a lövöldözéshez hasonlatos hangeffektus, de amikor
észrevették, hogy "csak" egy bkv-busz durrog, legyintettek. A garázs kapujában
többszöri újraindítás után sem volt hajlandó feléledni.
Egy kis Vörösvári
úti fotózgatás és az üzemképes Ikarus 405-ös típusú midibuszok hiányából
adódó típuscsere miatt látványos 237-essel utazás után véget ért a mai
fényképezgetés.
HBweb
• 2011. november 2.
|