Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
OKTÓBER 27.
Egy fél délután kevés ahhoz, hogy megváltsuk a világot, így különösebb
apropó nélkül ellátogattam dél-Budára. Kelenföldön és Budafokon elcsíptem
a MÁV-Gépészet Zrt. Szolnoki Járműjavítójából Szombathelyre hazatérő, C-revízión
átesett 295-ös és 305-ös pályaszámú Bz motorkocsikat (leendő 95 55 0117
295-6 és 305-3).
A Tóth József utca torkolatánál elidőztem egy kicsit. Klasszikus BKV-s
Ikarus 260, 280, 412 és 415, valamint a VT Transman MAN SL223-asai és a
nemrég bemutatott bérelt Mercedes-Benz O530 Citaro autóbuszaival találkoztam.
Érdemes megfigyelni a Kelenföld telephely állományába tartozó, 23 éves,
1988-as évjáratú BPO-170-est (BX 72-61), amely egy újabb élő cáfolata a
BKV egységes arculatának. Igaz, ezen járművön csak a hátsó lökhárítót fújták
le kék színnel. Aporopó, kék szín! Az arculati kódex a RAL 5003-as színt
írja elő, mostanában mégis RAL 5004 árnyalatú kék szín jelent meg a BKV
kisebb javításon átesett elsősorban kelenföldi járművein. A rossz nyelvek
szerint megrendeléskor félreírták a kódot...
A helyes
szín: RAL 5003, és a helytelen: RAL 5004. Igazándibóln nincs jelentőssége,
hisz nem a festék viszi az utast, de valahol mégis igénytelen.
... és végül a Campona.
HBweb
• 2011. október 27.
|