Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
NOVEMBER 5.
Hetek óta a felvidéki határállomáson, Párkányban áll egy félreeső vágányon
egy magánvasúti villamos mozdony. A romániai Constantin Grup feliratú,
1967-es évjáratú, jugoszláv RadeKoncar által gyártott, romániai 43-as sorozatú
villamos mozdony állítólag már hetek óta Párkányban ácsorog. Hogy meddig?
Rejtély...
Amíg a 35 percet késő EC171-es Euro City vonatra vártam, fotózgattam még
egy kicsit.
Visszatértem Budapestre. A Népszínház utcából indul és a Kőbűányai út 21-ig
közlekdik a Salgótarjáni utcai vágányzár ideje alatt, november 11-ig esténként
a 37A villamos népszínház utcai kapacitáshiányát pótolva a 28C villamos.
A 2010. április 20-án, Róbert Károly körúton súlyos balesetben résztvevő
4086-os pályaszámú T5C5 típusú villamos motorkocsi helyreállítása is befejeződött,
ismét az utcán van, pedig nagyfokú sérülése miatt selejtezését is fontolgatták.
Végül
nem hagyhatjuk szó nélkül a BKV Kelenföld autóbusz garázsának új "passzióját",
a vizsgaszemlék és vázjavítások alkalmával fényezés gyanánt alkalmazott
pacsmagolást. A korábbi, jellegzetes típus-színösszeállítást Kelenföldön
felváltotta a RAL 5003-as kék helyett a mindent elfedő komor, a felületre
hitványul felvitt RAL 5004-es sötétkék és a világosszürke helyett a szintén
komor, depressziós érzetet keltő középszürke.
Mondhatjuk,
hogy a zöldcsíkos buszok kora lejárt, hisz a zöldcsíkos Ikarus 415-ösök
motorja már 1992-ben, újonnan sem felelt meg az akkor érvényben lévő Euro2-es
szabványnak, hát még most. De ez a nagyon komor gyászos színösszeállítás
nem vet jó fényt a közösségi közlekedés Budapesten amúgy is megtépázott
ügyére.
Az 2000-es évjáratú BPI-066-os és a 2001-es BPO-263-as is átesett ezen
a szekatúrán. Az előbbi, a gyatra küllemén felül is alulmúlja az átlagot:
kipufogója lyukacsos, messziről hallatszik rötyögő dübörgése, valamint
10-15 méterről is erős gázolaj-szagot áraszt.
HBweb
• 2011. november 5.
|