Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2011.
NOVEMBER 8-9.
A mai nap három Bombardier TRAXX villamos mozdonnyal lett Hazánk közforgalmú
vasúti közlekedése gazdagabb. A 480 015, 016 és 017 karöltve landolt délután
a Nyugati pályaudvaron, hogy aznap este, illetve másnap hajnalban onnan
kezdjék darálni a hasznos kilométereket. A kezdő vonatszámok: 480 017:
IC608, 480 016: 6008 és a 480 015 másnap az IC650-essel kezdett. Íme a
15-ösről és a 16-osról a „szűzfotók”:
Érdekes és elgondolkodtató volt a fotózás fogadtatása. A 2011. november
8-i 6008-as esetében: Vezér úr nem bírta ki, hogy ne szóljon be: "ugye
nem lesz a kép látható a neten" - de igen (feleltem), még ma este. Grimasz
és a kollegájával gúnyos összebeszélés volt a viszontválasz. Szerintem
nem kötelező egy mozdonyvezetőnek abban a megtiszteltetésben részesülnie,
hogy egy nagyértékű vontatójárművet első útján vezethet. Nyugodtan tologathat
bobóval vagy szöcskével Gubacson nyugdíjig...
… és a november 9-i IC 650-esnél: a külsős forgalmi szolgálattevő udvariasan
megkért, hogy a munkáját végzi és nem szeretné, ha valamelyik képre rákerülne.
Még mielőtt a szokott módon torkomnak esne az Anti-HB kommandó, sietve
leszögezem, hogy az említett Kollegina is, mint minden közvetlen és közvetett
munkatársam (beleértve magamat is) legális munkavállalók vagyunk és minden,
munkaidőben elejtett gesztusunkkal a munkaadónkat és összességében a Magyar
Vasutat képviseljük…
Lazítsunk: érdekes műszaki megoldás, mintha Mekk mester alkotását látnánk
a Nyugati pályaudvaron a MÁV Ingatlankezelő Kft. jóvoltából:
A reggeli traxxozás után a felkelő nap fényeiben megörökítettem néhány
Ganz csuklós villamost a Nagykörúton. Mint ismeretes, október 12-től november
11-ig felújítják a Salgótarjáni utca vágányait. Emiatt a nagykörúti Combinok
kocsiszíni ki- és beállása igen macerás, többszöri visszafogással és több
villamosvonal forgalmának akadályoztatásával jár, emiatt a vágányzár ideje
alatt (november 2-5 kivételével) munkanapokon a 4-esen és a 6-oson 3-3db
csatolt Ganz csuklós motorkocsi közlekedik, amelyeket Baross kocsiszín
bocsájt útjára.
Hetek óta szenved Budapest a szmogtól. Ez a füstköd, amely megállt a város
felett, már szemmel is jól látható, a bágyadt napfény alig süt át rajta.
Végül még egy érdekesség: elkészült a BKV második vázjavított Ikarus 405-ös
midibusza. Az 1995. március 13-án, BU 88-41/II-es rendszámmal állományba
vett „kohószökevény”, a BPI-394-es forgalmi rendszámú midibusz vázmunkálatai
és külső állapota már szemmel látható javulást mutat az elődjéhez, a BPO-892-hez
képest.
Az első szembetűnő változás nem más, mint maga a rendszáma. A szerencsétlen
platni ugyanis a felújítás alkalmával elveszett, így a megkezdett sorozatba
illeszkedve a KPX-925-ös rendszámot viseli 2011. november 8-a óta. A második
szembetűnő pedig az inverz viszonylatszám-kiírás, amelyre viszont nem kaptam
még magyarázatot.
HBweb
• 2011. november 11.
|