Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
ÁPRILIS 3.
Még javában tart a rendhagyó villamospótlás. Mint
arról korábban írtam, a BKV a felújítás és átalakítás előtt, ideiglenesen
forgalomba állította a leendő 30 darabos Mercedes-Benz O530 Citaro járműparkjának
harmadát. Elkövettem még néhány felvételt róluk. A harmadik felvételen
egy Hannover-Frankfurt találkozót láthattok - Kőbányán.
Mindezek előtt a Szent János Kórháznál elhúzott mellettem a jelenleg még
csak oktatási és vonalbejárási célból furikázgató LYH-110.
Ellátogattam Hatvanba - még hiányzó fotótémákra vadászván. Elő is bújt
az egyik, régóta kergetett masina, a 432 292 (V43 2292, V43 1292), majd
a 628 127 (M62 127). Ezen felül további 431-esek, 480-asok és az ÖBB-től
bérelt 1116-osok színesítették az összképet.
Az autóbuszállomáson pedig tős-gyökeres és a Jászkun Volántól megörökölt
Hatvan Volános autóbuszok sorakoztak.
Egy másik fotótéma reményében bandukoltam Jászfényszarura, ahol a menetrend
szerinti személyvonatként közlekedő 5341 048-as pályaszámú Flirt motorvonaton,
a 432 303-as (V43 2303, V43 1303) által vontatott Szolnok - Hatvani személyvonaton
kívül a DEV-045-ös Ikarus 386-os fogadott.
Hatvanon át a Keleti pályaudvarra utaztam. Hatvanban a VTG impozáns tartályvonata
fogadott.
Irány: Ferencváros. A Kunszentmiklós-Tassra tartó személyvonatot tolta
ingavonati pózban a 431 287 (V43 1287), amely miatt arra vettem az irányt.
Természetesen ezen kívül is akadt látnivaló, például a Hatvanban látott
tartályvonat, amely fotózása során akadt némi probléma.
A vasút rendészei kiszúrták, hogy valami nagy-nagy csúnyaságot követek
el: peronról állvánnyal fényképezgetek. Meg is kértek udvariasan, hogy
e tevékenységemet fejezzem be. Vázoltam nekik néhány kulcsszót, mint például:
utasok számára megnyitott közforgalmú terület, utas-peron, el nem zárt
üzemi területre irányuló felvétel, stb. Ők ezt meg is értették, de szolgálati
elöljárójuktól kértek telefonos segedelmet, akinek az elébb említett szakkifejezéseket
el is mondták. A Fegyveres Biztonsági Őrszolgálat szolgálatban lévő diszpécsere
úgy ítélte meg e helyzetet, hogy itt az idő, hogy a törvényt felülírja
és mindezek dacára megtiltsa a fotózást. Szegény beosztottjai nem tehettek
másként, megkértek, hogy ne fényképezzek tovább, de jó modoruk tanúbizonyságaként
a még készülő képek befejezését nem akadályozták meg.
Hazafelé indulván megfogott a ferencvárosi villamos kocsiszín varázslatos,
békebeli látványa. Mintha száz esztendőt visszamentünk volna az időben.
Ezután, este lévén egy 51A jelzésű TW6000-es villamossal (ilyet se fotóztam
még) magára hagytam ezt a felemás, a szó minden értelmében régivágású helyszínt.
HBweb
• 2012. április 18.
|