HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. MÁRCIUS 7.
   A napokban szivárgott ki, majd került nyilvánosságra, hogy a kormányzati előírást, azaz idén 8, jövőre 12 milliárd Forintos költségcsökkentést az illetékes minisztérium miként képzeli el a belföldi közforgalmú vasúti közlekedésben. Annak ellenére, hogy a vasút működésének fix költsége meghaladja a 80%-ot, mégis a maradék alig 15-20%-ot tartják feleslegesnek a közlekedési szakma döntéshozói. 
   Ezt a 15-20%-ot is a rosszabbik végén fogták meg: napi szinten több, mint 400 vonatot (járatot) terveznek megszüntetni a helyi és távolsági forgalomban. Mivel Budapest agglomerációjában nem terveznek kurtítást, így a tervezett intézkedésekkel a vidéki fő- és mellékvonalak ütemes közlekedést csapnák szana-széjjel, tekintet nélkül az érintett vonatok kihasználtságára és a hálózatban betöltött szerepére. 
   Vasútvonalat nem zárnak be. Ez egy szimpatikus gondolat, de egyben szakmailag felvállalhatatlan, hisz így a pályaoldali költségek (az előbb említett több, mint 80%) megmaradnak, tehát csak az utast veszti el a rendszer. Az utast, tehát a bevételt és az egész rendszer értelmét. Mindezt akkor, amikor a magas üzemanyagárak miatt rég nem látott mértékben nő a MÁV-Startot és a GySEV-et választók száma és az utazás távolsága. 
   Maradna így egy 93 ezer négyzetkilométeres terepasztal sok kis vasutassal, akik egésznapos tevékenysége kimerül két pár vonat fogadásában és menesztésében, hisz a vonatközlekedés automatizálásáról, távkezelt állomásokról, központi menetirányításról szó sincs. 
   Tehát a kormányzati szándék (szándékos?) félreértelmezése jegyében beindult a fűnyíró. Például hétvégi napokon Szilvásváradra csak egy pár vonat közlekedne, a kín-keservesen újranyitott és példaértékű összefogással felvirágoztatott Pápa-Csorna vonalon pedig naponta kettő. És még sorolhatnám... 
   Mindezt az ésszerűsítés és a hatékony járműfelhasználás jegyében, amely ezentúl fél napokat ácsorgó szerelvényekből és unatkozó, tétlen dolgozókat jelentené a valóságban. Ebből várhatóan nemhogy megtakarítás nem lesz, hanem a ráfizetés prognosztizálható. 
   Közvetlen, átszállásmentes kapcsolatokat szüntetnének meg, például az 1992-ben indult, Palóc IC becenevű közvetlen Budapest-Balassagyarmati vonatokat, amelyek kihasználtsága a mérvadó utazási irányban mindig meghaladja az 50%-ot. Üde színfolt a hétköznap kétszer, vasárnap háromszor a Keleti pályaudvarra becammogó Bz-motorvonat. Az alábbi felvételen Kőbánya-felsőn lohol át a kis motorvonat útban a jó palócok felé.




   Ha már Kőbánya-felső, szétnéztem egy picit még ezen a nagyforgalmú, mégis üres, kísértet-állomáson.








   Este a Nyugati pályaudvarra érkezvén fél-retró szerelvényen akadt meg a tekintetem: a 2003-ban, ősi színterv szerint fényezett M41 2143-as pályaszámú "csörgő" állt a korszerűsített Bhv-kból és hagyományos, 100-as BDt vezérlőkocsiból álló lajosmizsei személyvonat élén. A vontatójármű érdekessége, hogy az 1978-ban, az állományba vételekor már az egyszerű, akkor új flottaszíneket kapta meg (piros, sárga), ezt a cirkalmas küllemet az antik világban nem hordta magán, tehát neki ez nem az eredeti színe. 


HBweb • 2012. március 20.
Kapcsolódó oldalak:
FG1343 (2012. márciusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com