Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
FEBRUÁR 4.
És leesett az első igazi hó. napok óta riogatják már a hazai emberiséget
mindenféle katasztrófákkal, országos megbénulással. Holle anyó megrázta
a dunnáját és előbb dél-keleten, majd fokozatosan nyomulva észak-nyugatra
elfehéredett az ország.
Esztergom felé indultunk el a hózuhatagos Pilisen át. Elvileg Szeged lett
volna az úticél, de a Katasztrófavédelem ajánlására a MÁV megrettent, a
MÁV-Startot pedig megbízta az ugyan csak másodfokú, de a vonatlemondásokat
tekintve teljes hókészültség bevezetésére. Ezért csak a menetrendben hópihe
jelzéssel ellátott vonatok közlekedtek, sőt, dacára a kevés közlekedendő
vonatnak és a sok-sok kölcsönkapott 5341-es sorozatú Flirt motorvonatnak,
még a vész esetén közlekedőkből is mondogattak le a 70-es vonalon. Így
Nyugati pályaudvar tárolóvágányai megteltek üzemképes szerelvényekkel és
„hópihés” vonatokat mondtak le...
...szóval Esztergom felé:
Kertvárosnál átszálltunk a Komáromba tartó személyvonatra. A hóhelyzet
érdekesen változott: Meszmély és Almásfüzitő között gyakorlatilag teljesen
elfogyott, Komárom már teljes szürkeségben éktelenkedett. Komárom állomáson
energián tartva árválkodott a volt német, jelenleg LCH színeiben játszó
469 103-as (volt 290 536) V100-as kismozdony, valamint fűtőházi vágányokon
ácsorogtak a Bobo Kft. 4044 010 és 011-es pályaszámú (volt A25 075 és A25
100) gépei. A külső váróterem ajtaja nem volt zárható, a túlfűtött belső
váróteremben két hajléktalan vészelte át a telet, így az utasok vagy kinn,
vagy benn fagyoskodhattak a nemzeti vasúttársaság forgalmas csomópontjában...
Onnan tovább a keksz városába, Győrbe utaztunk. Itt már barátságosabb volt
a légkör, a mínusz tíz fokos fagy mellé immár hó is társult. A nehéz körülmények
ellenére sikerült felvételt elkövetnem.
HBweb
• 2012. február 10.
|