Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JANUÁR 19.
Három napja, azaz 2012. január 16-a szerényen megült nagy nap volt Miskolc
városi közlekedésében: e naptól új vezérigazgató igazgatja az MVK Zrt-t.
Ellenben mégsem emiatt kerül be a történelemkönyvekbe ez a nap, hanem azért,
mert az elvileg 2008, gyakorlatilag 2010. óta húzódó, épülgető villamosprojekt
„hardver-eleme” célba ért: az 1-es villamosok immáron Diósgyőr városrész
helyett Felső-Majláthig közlekednek.
Az 1,4 kilométer hosszú kiegészítést alig több, mint egy év alatt építették
meg, igen kacskaringós vonalvezetéssel, hisz annak dacára, hogy ezt a nyúlfarknyi
pályát már a hatvanas években megálmodták, mégis gondosan beépítették az
Árpád út mindkét oldalát, főképp az új szakasz első méterein. Az 1,4 kilométeres
új pályán két közbenső megállóhelyet építettek/ építenek aszimmetrikus
megálló-távolsággal, hisz a Bölcs utca és Alsó-Majláth között alig 100
méter a távolság.
A Felső-Majláthi hurokvégállomás és a megállóhelyek még csak provizóriumok,
a kivitelező tavaszra ígéri a korszerű utaslétesítmények átadását. A végállomás
már lehetővé teszi egyirányú járművek (FVV CSM2 nosztalgiavillamos, illetve
SGP e1) közlekedését, bár az utascsere az impozáns, de funkcionálisan érthetetlen
középperonos megállóhelyeken lehetetlen. A majláthi nagyméretű hurokvágány
majdan egy autóbusz-végállomást is magába foglal, innen fog indulni Lillafüredre
az 5-ös, Ómassára a 15-ös és Berekaljára a 69-es.
Az 1A autóbuszvonal már nem kap helyt, ugyanis a város és a közlekedési
társaság tervezete alapján azt visszanyesik, csak a Búza tér (bár lehet,
hogy megmarad a Tiszai pályaudvari végállomása) és Diósgyőri Gimnázium
között fog közlekedni, kiegészítve a 30-60 percesre ritkítandó 1-es autóbuszt.
Ezen felül városszerte terveznek járatritkítást és összevonást a teljesítmény-csökkentés
égisze alatt.
Az autóbusz-végállomás elkészültéig a hálózat marad, de az 1-es villamosok
már az új, sűrített követési időközzel koptatják az új síneket.
A végállomás
a Lillafüredi Állami Erdei Vasút majláthi telephelyének korábbi területén
épül, a vasútbarátok bánatára és a LÁEV üzemi területének csorbításával.
A megígért új mozdonyszín megépítése még várat magára, annak dacára, hogy
a régit ennek érdekében bontották el.
Volt:
Lett:
Visszaútban a Tiszai pályaudvar felé ismét becsusszantunk egy balesetbe,
amely Miskolcon nem ritka jelenség: a Malomszög utcánál Felső-Majláth felé
tartó 206-os pályaszámú KT8D5 elé fordult egy személygépkocsi, amelyet
a villamos egy oszlopnak csapott. Emiatt a villamosközlekedést megosztották:
a Tiszai pályaudvar felé haladó villamosok közül a kétirányú KT8-asokat
visszafordították a Városház tér - Malomszög utca közti visszafogásnál,
hogy kifelé is közlekedjen valami, a Tiszai pályaudvar felé pedig továbbküldték
az egyirányú SGP e1-eseket, amelyek a 2-es vonalon közlekedtek. Az elégséges
kapacitás elérése végett innen-onnan összeszedett buszokat is bevetettek.
Hazafelé az épp most legmagasabb pályaszámú Bombardier TRAXX mozdony biztosította
a vonóerőt:
HBweb
• 2012. január 26.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|