Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JANUÁR 13.
2012. január 13-a ismét péntekre esett és a babonából ismert balszerencse-folyam
is megtette a hatását. A mai cikkben a hazai közforgalmú vasúti közlekedés
nagyobb üzemzavarait szedtem össze. Természetesen, mint minden nap, ennél
lényegesen több apró-cseprő üzemzavar borzolja a kedélyeket.
Még 12-én indult a Nyugati pályaudvarról, de már 13-ra csúszott át az első
üzemzavar. A 2168-as sz. vonatként közlekedő BDVmot 001-es pályaszámú motorvonat
Zebegény megállóhelynél kardántegely-töréssel szolgálatképtelen lett. A
hajtásrendszert szét kellett a helyszínen szedni és az üzemképtelen motorvonatot
Vácra bevontatták, a 2229-es sz. vonat le lett mondva.
Szintén „hernyó”: a 2167-es vonatként közlekedő BDVmot 015 pedig Szob állomáson
lett szolgálatképtelen vezérlés-hiba miatt. A 2167-es vonat elmaradt és
a fordulójában „csíkos inga” (432+x db 20-05+80-05) közlekedett.
Déli pályaudvar: szokványos vezérlőkocsi-üzemképtelenség (329) miatt a
Martonvásárból Déli pályaudvarig közlekedő 4729-es sz. vonat ingavonat
helyett 1db 5341-es motorvonattal (5341 057) lett pótolva.
Tatabányán az oroszlányi közvetlen vonatrészt is továbbító 4859-es sz.
vonat szoftver-hiba miatt nem tudott összekapcsolódni, ezért 31 perces
késést szenvedett a vonat (5341 001+031).
Győrben az 5341 053-as Stadler Flirt motorvonat hibásodott meg, így a 9345-ös
sz. Győr-Komárom között közlekedő személyvonat lett lemondva.
Nyírbátorban az IC639-es élén loholó 418 325 (M41 2325/ M41 2111) üzemképtelenné
vált, segítségül a 628 327 (M62 327/ M62 193/183) sietett. A vonat 73 perc
késéssel érkezett meg Debrecenbe, a kocsicsoportot továbbító IC627-es nem
várta meg. Az utasok egy soron következő intercityvel lettek elszállítva,
a közvetlen kocsikat egy sebesvonatra kapcsolva továbbították a Nyugati
pályaudvarra.
Nyíregyházán az IC609-es intercity vonat élén a 431 297 (V43 1297) üzemképtelenné
vált, segélygép: 431 091 (V43 1091).
Budapest - Szombathely: Tokorcs forgalmi kitérő és Ostffyasszonyfa között
egy tehervonatot továbbító 630 034 (V63 034) szolgálatképtelen lett. Emiatt
két személyvonat tetemes késést szenvedett.
A viharsarkot is megviselte a péntek 13: a 7703-as sz. vonat élére kiosztott
418 202 (M41 2202) üzemképtelen, helyből pótolták a 418 198-as (M41 2198)
„csörgővel”.
Ha már Békéscsaba: a 37642-es nagyszalontai nemzetközi személyvonatnál
a távvezérlési kábel elszakadt. Bzmot 393.
A fent említett esetek csak a nagyobb fennakadásokat éneklik meg. A cikkelyek
alatt található képek csak illusztrációk, nem a taglalt eset alkalmával
készültek, hanem a HBweb Fotogalériájának bugyraiban találhatók az ominózus
járművekről.
HBweb
• 2012. január 14.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|