Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JANUÁR 27.
A mai nap mindenféle apropó nélkül, dokumentum-jellegű felvételek készítése
céljából keltem útra. A nap még parázslott, de a szürke téli idő nem kedvezett
a fényképészembernek.
Január 23-tól a 102-es, 128-as és 129-es vonalakon is bevezette a BKV az
elsőajtós felszállási rendet, így a beosztott járműparkon meg is hirdette
azt, bár mint tudjuk, kevés a foganatja az ilyetén utastájékoztatásnak.
A Széll Kálmán téren a csuklós tartalék, a korábbi piros-kék arculatától
megfosztott BPO-483 épp indult: soványmalac-vágtában az óbudai Szentlélek
térre igyekezett, hogy a 218-as vonalról kiesett autóbuszt pótolja.
Kőbánya-teher következett, mint kényszer-fotóhely. Az első képen egy még
kiaknázatlan átszállási pont vetődik fel az emberben. A 432 293-as pályaszámú
mozdony vezetőjére pedig újdonság erejével hatott az Úr 2012. esztendejében
– amikor minden második fán vonatfényképészek csüngenek –, hogy mit fotózok...
Majd ezután Kőbánya-felső következett.
Kőbánya Liget terén át Kőbánya-Kispestre és onnan Ferencvárosba vezetett
az utam. A Liget térről épp indult a BKV közvetve saját magától visszaörökölt
valaha selejtezett autóbusza, az 1985 és 2001 között szolgált BX 53-35,
későbbi BPO-086, majd 2004-től HLN-326... és egy kis „kőalsói idill”:
Kőbánya-Kispest vasútállomásán az épp megérkezett kunszentmiklósi ingavonat
szerelvénye már arról árulkodik, hogy Nyugati pályaudvar már mindent összekapcsol,
ami gurul és ami gurítható. Mostanában nagyon rájuk jár a rúd. A BDV villamos
motorvonatok gyengélkednek, a 19 darabos állományból összesen hét adható
forgalomba. Ezért már munkanapokon is két Stadler Flirt motorvonat, valamint
számos hagyományos és „csíkos” ingavonat járja Nyugati pályaudvar szerelvényfordulóit.
Eme kunszentmiklósi szerelvényben is fellelhető egy kakukktojás, a 2005
516-os pályaszámú, már kék-piros, első generációs (volt szürke) korszerűsített
Bhv kocsi, amely „még” kompatibilis mind a régi Bhv-kkal és vezérlőkocsikkal,
mind pedig a korszerűsítettekkel. Sajnos ez a további modernizációkból
kimaradt, így a szakmai csőlátás jóvoltából sikerült újabb átjárhatatlan,
túlbonyolított járműparkot létrehozni.
Kicsit szétnéztem Ferencvárosban...
... és a Keleti pályaudvaron is, dokumentum-képeket készíteni.
HBweb
• 2012. február 10.
|