Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
FEBRUÁR 27.
Ellátogattam Felvidékre, hogy a szombati szolgáltatóváltás előtt még a
klasszikus államvasúti vonatokkal utazgassak és azokat fényképezgessem
a 131-es vasútvonalukon Pozsony - Dunaszerdahely és (észak) Komárom között.
Az utam már rosszul indult, Dunakeszi alsó megállóhelynél tragikus baleset
történt: kivételesen nem önszántából életének véget vető, hanem figyelmetlenségből
a vonat elé lépő 32 éves hölgyet elütöttük. A vonat kétórás késéssel továbbindult,
amit Pozsonyig tisztességesen tartott is.
A baleset következtében az fél délelőttnyi pozsonyi fényképezgetésem egy
órát sem tartott. A főpályaudvari villamosok továbbra sem közlekednek,
ellenben sikerült elcsípnem végre Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity-t, valamint
összefutottam a cseh Chomutov városából használtan vásárolt és 2011-ben
forgalomba állított 6640-es pályaszámú Skoda 15Tr trolibusszal. Az elmúlt
években a pozsonyi autóbuszpark jelentős részét megújították, csuklósfronton
az uralkodó típus a SOR NB 18 City lett, a városkép meghatározó buszai,
az Ikarus 435-ösök sorát is ritkítják, Ikarus 280-asok, 283-asok pedig
2007 óta nem közlekednek.
13:02-kor indult a vonatom Dunaszerdahely felé, amely helyett Pozsony Újvárostól
(Bratislava-Nové Mesto) Pozsonypüspökiig (Podunajské Biskupice) pótlóbusz
közlekedett, mert a szolgáltatóváltás előtti utolsó simításokat végezték
a pályán.
Pozsonypüspöki után Lég (Lehnice) következett, ahol találkozott a jelen
a jövővel. Menetrendszerinti személyvonat és a RegioJet bemutatóvonata
állt össze egy képre:
A vonal központi állomásán, Dunaszerdahelyen lázasan készülnek az átvételre:
már mind a hét dízelüzemű Talent motorvonat megérkezett, már csak kettejük
hirdeti színvilágában az előző tulajdonost, a Prignitzer Eisenbahnt. A
többire már „testhez álló” sárga matricát húztak, amely már a Regio Jet
színvilágát, arculatát mutatja. A motorvonatok pályaszáma megmaradt, az
országkód is Németországé, de a felségjelzés: SK-RJ. Jó volt magyar szót
hallani a személyzettől is, főképp, hogy szlovák nyelvtörvény ide, szlovák
nyelvtörvény oda, a Regio Jetnél a magyar nyelvtudás előny, a dunaszerdahelyi
pénztárosi szolgálatnál pedig egyszerűen kötelező.
Továbbá érdemes összenézni a két menetrendet és elgondolkodni, hogy mi
is lehetne a kitörési pontja a magyar mellékvonalaknak is a vonatszám-csökkentés
helyett...
ZSSK 2012. március 3-ig: http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty/gvd_11_12/1_zmena/131_01.pdf
Regiojet 2012. március 4-től: http://www.regiojet.sk/hu/Menetrend_RegioJet_Bratislava-Komarno.pdf
Dunaszerdahely után Nagymegyer következett, ahol szintén sikerül egy múlt-jövő
együttállást elcsípni.
(Észak) Komáromba érkezve látszik a fejlődés a déli régióban is: a korábbi
szedett-vedett összeállítású személyvonat helyett már a tavaly novemberben
állományba vett 951/051-es sorozatú emeletes ingavonat indult Érsekújváron
át Pozsonyba az átalakított 263 007-es "hercegnővel".
... és végül egy kis komáromi idill: pihen a kikötő, a magyar oldali állomáson
pedig Flirt és Bz.
HBweb
• 2012. március 1.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|