Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁRCIUS 14.
Tizenegy nappal a másfél évet késő szegedi villamosprojekt csúcsának átadása
után ellátogattam a napfény városába. Ezúttal az időjárás nem kedveskedett:
sötét, borongós idővel fogadott a dél-alföldi megyeszékhely.
A 2010. őszére ígért 2-es villamos végre révbe ért: 2012. március 3-tól
már utasokat is szállít. Az új vonal csak mintegy 2 kilométeren át tár
fel eddig kötöttpályával ki nem szolgált városrészeket, ugyanis a Szeged
pályaudvartól a Rókusi körút - Kossuth Lajos sugárút körforgalmú csomópontja
között a hagyományos 1-es villamos tavaly felújított vonalán halad. Az
1-esnek az eddig sem nagyforgalmú külső, önálló szakasza tovább csökevényesedett,
így az SzKT a két villamosvonalra egy aszimmetrikus menetrendet készített,
kihegyezve a Rókusi körúton haladó 2-esre. Csúcsidőben ez nem vészes, de
hétvégén előfordulnak durva, 15 perces lyukak a korábban homogén 10 perces
követésű közlekedési tengelyen.
A 2-es vonal alap járműtípusa a Pesa Swing csuklós villamos, amely kilenc
darabos flottájából már négy megérkezett és három már utasokat is szállít.
A maradékot a már hagyományossá vált CKD T6A2+B6A2 kombinációjával biztosítják.
A közös szakaszon sajnálatos módon teljesítmény-csökkentés is tapasztalható.
A Rókusi körút "villamosításával" egyidőben picit háttérbe szorították
a párhuzamos, vagy annak vélt autóbuszvonalakat. A 2, 83 és 83A vonalakat
megszüntették, a 2-es újszegedi részét a Mars térről induló 72-es látja
el. A Tisza Lajos körút és Alsóváros közötti szakaszon a Vadkerti térig
hosszabbodik a 20-as, a korábbi 20-ast csúcsidőszakban az új 20A váltja
fel.
Átrendezték a trolibuszok rókusi végállomásait is. Az 5-ös a Vértói út
helyett a Körtöltés utcából, a 8-as Körtöltés utca helyett Makkosháztól,
a 9-es pedig – hogy még inkább elváljon a 19-estől – a Vértói úttól indul,
így az átszállásmentes kapcsolatok száma nő, bár ez a probléma a legrosszabb
esetben is 1-200 méter távolság tekintetében némileg túl van dimenzionálva.
Ha kitavaszodik, a 2-es villamos makkosházi végállomása, amely fellengzősen
az Európa liget nevet kapta, igen impozáns, hangulatos erdei hurokvágánnyá
válik.
A módosított hálózat:
Hazafelé Rókus állomáson:
HBweb
• 2012. március 24.
|