Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁRCIUS 23.
Nagy nap volt a mai a Szalajkavölgyi Állami Erdei Vasút történetében: hosszas
huza-vona után révbe ért az 513 010 934 Forintnyi (ebből vissza nem térítendő:
432 238 180 Ft) ÉMOP-pályázat legfontosabb része, az Mk48 403-as pályaszámú
Rába M041-es típusú dízelmozdony korszerűsítése, átalakítása dízel-villamos
hibridhajtásúvá.
A rész-pályázatot végül a szombathelyi MÁV Vasjármű Kft. nyerte, így ez
a jármű nem képzi a
Lillafüredi Állami Erdei Vasút 2010. novembere óta sikerrel üzemelő Mk48
2021-es egyenes folytatását – hiába, gazdag ország, a prototípusok
országa vagyunk.
Tehát a tavaszi szezonnyitót követően, több hónapnyi teljes üzemszünet
után (!) szállították el Szilvásvárad vezérgépét, így a legendásan nagyforgalmú
kisvasútnak mindössze két Mk48-asa marad: a 404-es és a 411-es. Amennyiben
valamelyikük feladná a küzdelmet, kapóra jöhet a forgalomba ritkán adott,
kis teherbírású LOWA L60-as, a D04 602-es. Idén a 394,057-es gőzmozdony
nem fog közlekedni, ugyanis lejárt a kazánvizsgája.
Node térjünk vissza a nap főszereplőjére, a 403-asra! Reggel fél nyolckor
már kitolta az Mk48 404-es, daruzásra és szállításra előkészítve a lovaspálya
mellé, hogy nyolc órakor megkezdődhessen az emelése, majd a közúti szállítása
Szombathelyre.
Az emeléssel és a trélerre helyezéssel 10 óra előtt végeztek, de a fuvar
nem indulhatott el, ugyanis egy kicsit elszámolták a küldemény magasságát,
így új útvonalengedélyt kellett igényelni. Végül több óra veszteglés után,
14 óra táján elindult a felrakott és rögzített kismozdony. Ezt megvárni,
az indulás bizonytalan időpontja miatt sajnos már nem tudtam.
A 2009. december 9-i közlekedési D-eform egyik áldozata volt a 87b jelű,
Szilvásvárad-Putnoki vasútvonal. A Borsod Volán napi két pár autóbuszjárattal
pótolja ímmel-ámmal a Bz-motorkocsit...
A még néhány napig „relatív-sűrű” vonatközlekedés ellenére is muszáj volt
autóbusszal utaznom Egerig, ahol egy kis ebédet követően épp kifogtam a
helyközi és távolsági kirajzást.
A közlekedési D-eform várható mellékhatása az utas-elvándorlás, azaz borítékolható,
hogy néhány nemsoká ellehetetlenítendő mellékvonal megmaradt utasmennyiségével
az alábbi, előtérben látható jármű is elbírna.
Ezt követően Füzesabonyba utaztam, ahol fényképezgettem egy kicsit:
Leszálltam Hatvanban is, ahol a vontatási telepen fotózás közepette rám
köszönt az est.
HBweb
• 2012. március 24.
|