Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁRCIUS 22.
Különösebb apropó nélkül, egy kicsit a pályaszám-vadászat jegyében utazgassunk
egy kicsit. Mint azt már korábbi AKTUÁLIS-ban írtam, a 2012-es átfogó rombolás,
a közlekedési D-eform újabb opuszabán már nincs sok hátra a Budapest és
Balassagyarmat között döcögő közvetlen sebesvonatnak, a Palóc IC-nek becézett
vicinálisnak. Ezért fontosnak tartottam, hogy lehet, hogy utoljára utazgassak
vele egy picit fővonalon, a Keleti pályaudvar és Aszód között.
Aszódról Miskolcon át Olaszliszka-Tolcsváig tartott az utazás. Ez utóbbi
állomásnak az az érdekessége, hogy földrajzilag sem Olaszliszkához, sem
Tolcsvához nincs köze, ugyanis Vámosújfalu területén található.
Szerencsen a vájtfülűeknek feltűnhet, hogy ismét szemünk elé perdült egy
eltévedt bárányka, a dombóvári illetőségű 431 148 (V43 1148), mint a Miskolc
- Szerencs közt közlekedő személyvonat vontatójárműve.
Alsózsolcán, a betonelemgyár területén a több, mint egy évtizede romjaiban
a jobb sorsát váró A21 019-es pályaszámú iparvasúti mozdonyon kívül feltűnt
a Bobo Kft. flottaszínű dácsiája, a 439 004, volt A29 014-es pályaszámú
példány.
HBweb
• 2012. március 24.
|