Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
JÚLIUS 6.
Nagy nap ez a mai! Egy új kor kezdete, vagy egy 13 éve letűnt újraéledése?
Ki-ki döntse el. Egy biztos: 2013. július 6-tól a nyári menetrend végéig
a Balaton északi-partjának üde színfoltja lesz a szombaton az 1974-971,
vasárnap pedig a 972-1975-ös sz. sebesvonatokat továbbító 2761 017 (A61
017, M61 017) pályaszámú, 50 esztendős Nohab mozdony. E vonatokon étkezőkocsi
is található, amely szintén egy eltűnt szolgáltatás a magyar belföldi vasúti
személyszállításból.
Szintén a nyári balatoni menetrend hozadéka, hogy az északi part sebesvonatait
a 2000-es évek elejét idéző, ma is korszerűnek mondható Siemens Desiro
motorvonatokból adja ki a MÁV-Start. Előnye, hogy klimatizált, gyors, mozgékony
és akadálymentes belépési szintű, hátránya a klíma miatt a magas üzemanyag-fogyasztás
és a gyakori meghibásodás. Mint ismeretes, ezekből a kétrészes ikermotorkocsikból
2003-ban 13-at (6342 001-013), 2005-ben 10-et (6342 014-023) szereztek
be újonnan, 2009-ben pedig további nyolc, 2003-as évjáratút használtan
vásároltak a Görög Államvasúttól (6342 024-031).
Caplassunk egy kicsit még közép-Budán! A 61-es vonalon közlekedő T5C5K2-es
korszerűsített villamosok első újrakorszerűsített példányait is apránként
elborítja a BKK arculatát jelentő matricaerdő.
Még ezen a hétvégén a 27-es vonalon közlekedett a BKV által a forgalmazótól
bérelt Molitus S91-es midibusz, az LWD-700-as.
Ezt követően az Örs vezér tere körül akadt elintéznivalóm. A BKV VJSz.
Kft. udvarán megpillantottam és egy lesifotót is készítettem a BKV által
használtan vásárolt, de még honosítás alatt álló egyetlen VanHool A330-as
szóló autóbuszról.
Az Örs vezér terét is ellepte a már BKK nevéhez fűződő járműpark: Mercedes-Benz
Citaro C2-es szóló autóbuszok is feltűnnek a 67-es és 168-as vonalon, hétvégén
a 31-esen is, C2G csuklósok pedig a 97E gyorsjáraton, valamint munkanapokon
a 31-esen is.
A furcsa
körülmények közt mégis megvásárolt és forgalomba állított 13 éves, de 6
éve meg sem moccant ex-genfi Volvo 7000A csuklós autóbuszok (MHK 901-925)
pedig a 85-ös és 276E vonalakon színesítették az összképet.
A végén feltűnik egy kakukktojás: a BKK a Liszt Ferenc repülőteret kiszolgáló
200E vonalon közlekedő Volvo 7700A autóbuszait a tengerkék színűre festette.
Egyik példánya az így zárt flottának, az FLR-707-est ma a 85-ösre osztották
be.
Javában tart az idei nyár egyik meghatározó villamospálya-felújítása, a
Nagykörúti 4-es és 6-os villamosvonalak elrongyolódott vágányzatának cseréje,
javítása. Emiatt ez idő tájt a villamosok két ütemben, a Széll Kálmán tér
és Oktogon, valamint a Rákóczi tér és Újbuda központ, illetve a Móricz
Zsigmond körtérig közlekednek. A kimaradó szakaszon, a (Nyugati pályaudvartól)
Oktogontól a Rákóczi térig 4-6V pótlóbuszok közlekednek, amelyre a BKV
Ikarus 280-as és VanHool AG300-as autóbuszokat biztosít.
2013. május 1-én ért révbe minden idők legcsúnyább budapesti járműbeszerzési
mizériája, az Alstom Metropolis metrók beszerzése és forgalomba állítása.
Közforgalomban utoljára 2013. április 30-án közlekedett az M2-es vonalon
Mityisi Gépgyár által gyártott Ev, Ev3 és korszerűsített Ev, azaz Ev_a
szerelvény. A forgalomból kivont és el nem szállított, illetve bontás után
fel nem darabolt példányok az Örs vezér tere végállomás mellett, illetve
a Fehér úti kocsiszín előtt várják a bevégeztetést.
Koraeste a Déli pályaudvaron járt Földkerekségünk második V43-as mozdonya.
A Nohab+Szili 50 éves jubileumra ez a mozdony is megkapta ünnepi gúnyáját.
Igaz, ez jóval szerényebbre sikeredett, mint a celeb-kategóriát képző V43
1001-es eredetire hajazó mintázata, de messziről ez a trehányul elvégzett
fényezés is egy jó karban lévő mozdony benyomását kelti.
Végül este, a „szokásos” tárnoki biztosítóberendezés-zavar miatt 70 perc
késéssel belibbent a nap vasútbarát fénypontja, a cikk elején már megénekelt
17-es Nohab.
Tegnap a BKV állományba vette a 364-es pályaszámú Gräf&Stift NGE 152-es
trolibuszt.
Ezt a járművet Eberswaldeban 2008.11.11-én baleset érte, azóta helyre nem
állították, sőt, a többi, csereszabatos alkatrészt is belőle építették
ki előző otthonában.
Ezt az erősen megbontott járművet jelképesen, 1 €-ért ajándékozta a német
kisváros nekünk, a BKV VJSz. Kft pedig a járműkereskedelemben kapható kompatibilis
M.A.N. alkatrészekből és idomokból helyreállította, felújította.
HBweb
• 2013. július 30.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2013 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|