Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
JANUÁR 19.
Félméteres hó, derült idő: irány a hegyvidék! A Fogaskerekű Vasút tegnapi
üzemzavara tovább tartott, üzemkezdettől egész délelőttön át a vonatok
csak Városmajor és Erdei Iskola között közlekedtek. Mint azt már írtam,
Gyöngyvirág utcától pedig a Széll Kálmán tér felől a 21-21A autóbuszokkal
lehetett utazni. Erdei Iskola és Gyöngyvirág utca között – épp a kritikus
szakaszon kimaradt a szolgáltatás. A merészebbek gyalog megtehették a kb.
500 méter hosszú, emelkedő, térdig havas, nehezen járható utat.
A tegnap estével ellentétben már közlekedtek 60V jelzéssel pótlóbuszok
Svábhegy és Széchenyi-hegy között. 11 óra körül – köszönhetően az
idő enyhülésének és az olvadásának – sikerrel bejárta a vonal felső szakaszát
egy próbavonat, így a Városmajorból 11:30-kor induló vonat már a vonalon
végig, Széchenyi-hegyig közlekedett.
Ne dőljünk még hátra elégedetten, ugyanis elég egy kis fagyás és ez a probléma
újból elő fog jönni, a vonatközlekedés ismételten leáll. A BKK és a BKV
illetékesei tájékoztattak, hogy február közepére tervbe van véve a betáplálási
kábel pótlása – mint mondottam, három és sok-sok üzemzavar év után.
A téli menetrend három üzemképes szerelvényt kíván, ezt a Vasútüzem épphogy
ki tudta állítani. Ugyanis az állományt képző hét, idén negyvenéves motorvonatból
jelenleg csak három üzemképes: az 51/61, 55/65 és az 57/67. Az 52/62 felújítás
alatt áll több, mint két éve, az
56/66 egy éve állt le hajtómű-szétesés miatt, azóta már számos alkatrész
fel lett belőle használva, az 53/63 hajtóműve is javítás alatt áll, az
54/64-esnek pedig a kapaszkodókerekével akadt probléma.
Evezzünk vissza vidámabb vizekre, irány a hegyvidék!
A hétvégi kocaturistáknak köszönhetően, akik csak az utolsó pár métert
képesek megtenni autójuk nélkül, Normafa és környéke gyakorlatilag megtelt
és közlekedhetetlen volt. A kevésbé önzők és a kényszer-tömegközlekedők
élete kissé meg lett ezáltal keserítve, hisz a tömött 21-es és 21A autóbuszok
alig tudtak evickélni az Eötvös és Konkoly Thege Miklós úton kialakult
összefüggő, parkoló autósor és a síkosság és rutintalanság miatt szerencsétlenkedő,
parkolni vágyó egyéni közlekedőktől.
A 21-21A vonalon 19 napja közlekednek a Veldhovenből származó, idén kilenc
esztendős szóló Volvo 7700-as autóbuszok, amelyek közül az MFW-508, 509
és 538-ról sikerült elcsattintanom a szűzfotót.
Az épp Normafán ácsorgó, a 2012. december 22-i állományba vétel dacára
csak a második budapesti üzemnapját töltő MFW-509 már el sem tudott indulni.
Itt kell, hogy megjegyezzem, hogy az ugyanezen nap állományba vett MFW-504
még nem is szállított új hazájában utasokat.
Ha már a Budai-hegyek, akkor a Fogaskerekű mellett nem maradhat el a Gyermekvasút.
A hóakadályok miatt ők sem tudták tartani a menetrendet, a vonatok 15-30
perces késésekkel közlekedtek. Itt ez nem okozott problémát, hisz a Gyermekvasút
utasai kikapcsolódásképp utazgatnak.
A téli menetrend szerint óránként közlekedtek a személyvonatok, amely közé
két vonatpárnyi gőzvontatású nosztalgiavonat is bepréselődött.
A hegyekkel végezvén ellátogattam még Hűvösvölgybe, ahol három, még elkékülten
nem fényképezett salzburgi (LYH-102) frankfurti (LYH-112) és palma de mallorcai
(LYH-130) Mercedes-Benz Citarora vadásztam.
HBweb
• 2013. január 21.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2013 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|