Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
SZEPTEMBER 15.
Borongós, esős napra esett az ötödik Nemzetközi Ikarus, Csepel és Veteránjármű
Találkozó, a Hajdú-Bihar megyei Polgár városában. Idén is a városon kívül
található M3 Archeo Park biztosította a rendezvény bázisát. Az idei találkozón
már nem a faros-őrület dominált, hanem a hagyományos veteránjárműveken
felül szép számban képviseltette magát a lassacskán elfogyó Ikarus 200-as
család.
Jómagam csak a szombati programokon tudtam részt venni, így Tiszaújvárosban
kezdtem. Némi várakozás és programmódosulás után be is futott a mezőny,
egy gyönyörűen felújított, Malév arculatú Lada 1200 kombi felvezetésével.
A felvonulás az alábbiakból állt: FIX-870 (Hajdú Volán, Ikarus 311), próbarendszámos
(Ikarus 55.21), FKF-474 (magán, volt belügyminisztériumi Ikarus 256.50),
EZZ-574 (BKV, Ikarus 256.50), HFY-744 (BKV, volt Hajdú Volán Ikarus 263.10),
FKF-310 (magán, volt Rendőrség, Ikarus 211), BPR-685 (Borsod Volán, Ikarus
266.25), BX 52-68 (magán, volt BKV – a kevésbé vén rókák BPI-981-ként ismerhetik
– Ikarus 280.49), BX 58-03 (magán, volt BKV – a kevésbé vén rókák BPI-712-ként
ismerhetik – Ikarus 280.49), JOB-713 (Borsod Volán, Ikarus 280), JMN-958
(Borsod Volán, Ikarus C56.42V1), LFG-948 (magán, Ikarus 386.K3), GAC-270
(Agria Volán, Ikarus-EAG E98), HHW-789 (magán, volt Alba Volán és Ikarus,
Ikarus 365.00), HVP-156 (Somló Volán, Ikarus EAG 395), próbarendszámos
Csepel, JGB-322 (magán, Csepel D344).
Típus |
Állományba
vétel |
Állományba
vétel |
Előző
frsz. |
Előző
frsz. |
Előző
frsz. |
Forgalmi
rendszám |
Azonosító
szám |
Telephely |
Megjegyzés |
Ikarus
280 49 |
1986.04.26 |
2012.. |
|
|
BX
52-68 |
BPI-981 |
52•68 |
Magán |
ex-BKV |
Ikarus
280 49 |
1986.05.09 |
2012.. |
|
|
BX
58-03 |
BPI-712 |
58•03 |
Magán |
ex-BKV |
Ikarus
280 15 |
1989.10.18 |
2008.. |
|
|
BY
75-15 |
AKD-737 |
75•15 |
Magán |
ex-MVK |
Ikarus
256 50 |
1987.06.10 |
.. |
|
|
BX
60-98 |
EZZ-574 |
574 |
Magán |
ex-BKV |
Ikarus
260 00 |
1983.11.29 |
2003.. |
|
|
BU
88-55 |
FIS-540 |
540 |
Magán |
ex-BKV |
Ikarus
311 61 |
1970.. |
2003.. |
GC
29-00 |
BV
05-25 |
IUK-670 |
FIX-870 |
870 |
Hajdú
Volán Debrecen Különjárati |
Nosztalgia |
Ikarus-EAG
E98 20 |
1997.. |
2011.. |
|
|
|
FJC-414 |
414 |
Magán |
ex-Panorama
Tours |
Ikarus
256 50 |
|
.. |
|
.. |
.. |
FKF-474 |
474 |
Magán |
ex-Belügyminisztérium |
Ikarus-EAG
E98 |
|
1996.04.22 |
|
|
|
GAC-270 |
270 |
Agria
Volán Eger Helyközi |
|
Ikarus
365 00 |
1987.. |
2010.. |
|
BY
61-08 |
AAI-559 |
HHW-789 |
789 |
Magán |
ex-Alba
Volán |
Ikarus-EAG
395 |
|
2001.10.11 |
|
|
|
HVP-156 |
156 |
Somló
Volán Ajka Helyközi |
|
Ikarus
C56 42V1 |
|
2000.12.29 |
|
|
HLD-635 |
JMN-958 |
958 |
Borsod
Volán Tiszaújváros Helyközi |
|
Ikarus
280 |
|
.. |
|
.. |
BPH-293 |
JOB-713 |
713 |
Borsod
Volán Tiszaújváros Helyközi |
|
Ikarus
386 K3 |
|
1994.. |
|
ERA-117 |
GIW-889 |
LFG-948 |
948 |
Magán |
|
Valamint a tiszaújvárosi autóbuszállomáson várta a konvojt: próbarendszámos
Ikarus 630-as, OT 25-73 (Ikarus 55.52) és a rendezvény egyik meglepetése,
a valaha Németországban szolgált Ikarus 415.18B, amely tegnap óta a MEZ-272-es
rendszámot viseli.
A Polgári Ipari Park területén gyorsulási versenyt is tartottak, ahol az
öreg vasak összemérhették gépeik lomhaságát.
Majd végül az Archeo Parkban állták a fényképezőgépek kereszttüzét az aggastyán
masinák. Délután menetrend szerint ingázott egy-egy busz Polgárra, illetve
Tiszaújvárosba, hisz ez a helyszín – amely a kiállítás céljának pont megfelel
–, a tömegközlekedéssel nincs meghódítva.
A felvonuláson
nem vett részt a balmazújvárosi illetőségű, volt BKV-s ráncajtós Ikarus
260.00, a FIS-540 (volt BU 88-55), a prágai (1982-től 2006-ig Lengyelországban
szolgált) 2S8-2927-es rendszámú (volt DB 13850) Ikarus 256.55, az FJC-414-es
rendszámú, volt Panorama Toursos Ikarus-EAG E98-as és az LPZ-190-es rendszámú
Ikarus 256-os.
Visszaútban Tiszaújvárosig a Borsod Volán által delegált, fent már megénekelt
BPR-685-ös Ikarus 266-ossal, onnan pedig a menetrend szerinti, Hajdúszoboszló
- Ózdi járattal utaztam Miskolcig.
A 2012. márciusában hányaveti módon megváltoztatott, valamint a június
16-tól már a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alapos tervezete
alapján átszabott autóbusz-vonalhálózat egyik kulcseleme a 20-as vonal.
Munkanapokon hajnalban, este és éjszaka, valamint hétvégén teljes üzemidőben
Repülőtérről Miskolctapolcára átszállás nélkül, a Búza tér és az Egyetemváros
érintésével el lehet jutni e járattal, így például az esti tapolcai randi
után kényelmesen hazajutnak a szerelemtől átitatott egyetemisták.
Volt még egy kis időm a hazafelé tartó vonatomig, így kinéztem a vontatási
telepre. Lassan, már-már Luca széke módjára készül a 431 177-es pályaszámú
villamos mozdony (V43 1177) V4-es nagyjavítása, de már a célegyenesben
vannak. Ezzel párhuzamosan megkezdték a szintén székesfehérvári 431 188-as
megbontását és a 431 044-esen is akad némi javítanivaló. Ez utóbbi kortársa
a V43 1046 valószínűleg már nem fog mozdonyként funkcionálni.
HBweb
• 2012. szeptember 20.
|