Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
SZEPTEMBER 8.
Ma a délutánt sikerült szabaddá tenni, annak is csak kis részét. Kezdetnek
álljon itt egy V43-as villamos mozdony, az 1206-os, mai pályaszámán 431
206. Ez a vontatójármű az átszámozás után hónapokon át csak tehervonatokat
továbbított, majd javítás alatt állt hosszú időn át. Visszatért a személyszállításba
és ezt az eseményt messzire elhallatszó gyors, ütemes dobogással jelzi,
amely igen komoly keréklaposodásnak a jele.
A Keleti pályaudvar bejárata után siettem Pomázra, ahol a fél-nosztalgia
MIXa HÉV-motorvonat menetrend szerinti indulását terveztem elcsípni, azt
követően pedig a Magyar Vár mozgalom szervezésében egy nagyszerű előadást
hallgattam meg.
Útközben a Blaha Lujza téren utamba került a BPO-316-os forgalmi rendszámú
Ikarus 260-as autóbusz, amely 2003-ban megesett felújításától a 2012-es
vázjavításáig a klasszikus fővárosi arculatra emlékezés jegyében kék-ezüst
csíkozást viselt; 2003 és 2007. között a BKV Plusz mozgalomnak volt tagja.
Jelenleg – kihasználva a Fok-Gyem kijelző frappáns voltát – volt pluszos
társaival csomóponti tartalékjármű. Most épp a 178-as vonalon pótolt egy
kidőlt kocsit.
Az előadás után Szentendrére igyekeztem, ahol egyórányi kiállás után ismét
egy fordulóra útnak eredt a Batthyány térre az MIXa.
A fő témára várakozván lencsevégre kaptam a jobb sorsra érdemes, egyedül
ácsorgó Ganz-Hunslet M1 metró szerelvény (1987-1995) 400-as pályaszámú
vezérlőkocsiját, amelyet egy remete módjára a nap szív, eső ver…
Az MIXa motorvonatot Szentendrén, Pomáz és Pannonia telep között, valamint
Békásmegyer állomáson csíptem el.
Tegnap, azaz 2012. szeptember 7-én indult útjára először utasokkal, ünnepélyes
átadást követően a 2009. februárjában érkezett és önkormányzati választásokon
is átívelő, botrányokkal is bőségesen átitatott Alstom Metropolis első
átadott példánya, a 415…419-es pályaszámú motorvonat.
„A HBweb ezzel a 2009.01.27-én, tehát több, mint három és fél éve készült
felvétellel kíván megemlékezni a mai nap (2012.09.07) fő közlekedési eseményéről.
Minden idők "legfurcsább" (nem szeretnék ennél durvábban fogalmazni) járműbeszerzési
procedúrája ért révbe: Budapest jelenlegi városvezetése ünnepélyes keretek
közt átadta három és fél évnyi üzembiztonsági harc után sikerpropagandaként
tálalva az első, utasszállításra alkalmas(nak ítélt) Alstom Metropolis
motorvonatot a budapesti M2-es metróvonalon. A HBweb ezen a rendezvényen
*ELVI OKBÓL* nem vett részt.
Ezzel szemben
szívből kívánom, hogy a nagyon rossz előérzet és gigantikusra nyúlt előjáték
ellenére balesetmentesen biztonságos járművekként vegyenek részt Budapest
tömegközlekedésének fő tengelyén. ”
»
Természetesen a járművekről a HBweb Fotogalériájában találsz felvételeket
«
HBweb
• 2012. szeptember 22.
|