Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JÚLIUS 29.
A Szalajkavölgyi Állami Erdei Vasúton már lassan révbe ér az uniós fejlesztés.
A projekt csattanója, az Mk48 403-as hibridmozdonnyá alakítása még hónapokat
várat magára, de a pálya- és egyéb létesítmények gyakorlatilag már elkészültek.
Tégla és beton váltotta fel a zöldet, hasonlóképp, mint Szilvásvárad központjában.
Ellenben dicséretesen megújult a Fátyol-vízesés mellett található szabadtéri
múzeum, ahol az erdészet az antik világ és a közelmúlt fakitermelését és
erdőgazdálkodását mutatja be passzív és interaktív eszközök segítségével.
És szomorkodjunk egy kicsit újra: emberöltők óta nem látott olyat a világ,
hogy teljesen kiszáradjon a Fátyol-vízesés. Márpedig nyár dereka óta egy
csepp sem csorog le Hazánk oly ritka és (valaha) szép (volt) természeti
kincsén.
Szilvásváradról hazatérve Egervár megállóhelynél csíptem el a Bükk mélyéről,
a bervai Omya bányából érkező jól megrakott tehervonatot a 628 329 (ex-M62
329, ex-M62 216) vontatásával.
HBweb
• 2012. szeptember 20.
|