HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. JÚNIUS 24.
   A mai nap a Fogaskerekű Vasút ünnepe, igazán megérdemelne egy jó nagy tortát, rajta 138 gyertyával. Mint azt már korábbi cikkemben taglaltam, jármű- és pályakapacitási korlátok miatt a nosztalgiavonatnak mindenképp munkanap kell közlekednie, ezért e jeles évfordulóról a BKV historikus csapata tegnap emlékezett és holnapután emlékezik majd meg. 
   De ma sem maradunk nosztalgia nélkül. A nosztalgia eseménynaptár szerint tegnaptól indult a nagyüzem, ma épp Hűvösvölgy volt a soros. Mint a régi időkben, a BKVT-eredetű V-típusú kéttengelyes, favázassá visszaalakított 1074-es pályaszámú, épp 100 éves kisöreg rótta a köröket Buda második legszebb vonalán, a 61-es Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy közti szakaszán. 
Munkám miatt csak a délután, a két utolsó kört tudtam meglátogatni. Íme:














   Feltűnt a vonalon még egy érdekesség: egy Ganz csuklós, az 1441-es. Hogy is keveredett oda? Volt kora délután egy kis üzemzavar és a követési időköz kisimítása céljából a 61-es vonalra vezényelték az Újbuda központ tartalékjárművét. A jó szándék először a visszájára fordult, ugyanis a Széll Kálmán térről a Szilágyi Erzsébet fasorra kanyarodás közben az öreg csuklós megadta magát, így nagyobb galibát okozott, mintha nem is jött volna. Megjavították és koraestig már különösebb gond nélkül közlekedett. Igaz, táblák nélkül.






   Végül, de nem utolsó sorban emlékezzünk meg a napokban bemutatandó, kínai gyártású elektrobuszról, a BYD (Build Your Dreams - építsd fel az álmaid) CK 6120 LGEV típusú szóló járműről. A néhány éve még a használt, rossz állapotú genfi Volvók Magyarországon forgalomba állításával, majd Volvo alvázra épített, kedvezőtlen tulajdonságokkal rendelkező autóbuszokat gyártó néhai cég, az Alfabusz első embere ezúttal az egyedülálló kínai technika behozatalával kívánja megmenteni a hazai járműipart. Idő közben majd elválik, hogy a három minőségi lépcsős kínai gépgyártás melyik szegmensét sikerült megtalálni: a high-tech-et, a konfekciót, vagy a bóvlit. Ne ítéljünk zsigerből, a távol-keleti ipar mindháromra képes, akár ugyanarról a gépsorról attól függően, hogy a kuncsaft hogy óhajtja és hogy fizeti. 
   Ez az elektrobusz egy feltöltéssel kb. 200-260 kilométert képes névleges teljesítménnyel végigdolgozni, amely városi forgalomban, sík terepen jó közepesnek mondható. A bemutató videón szó esik arról is, hogy csak zöld energiával (azaz környezetbarát módon előállított villamos energiával) tölthető fel, de mint tudjuk, az áramnak nincs szaga, a szétvált töltött részecskéknek oly mindegy, hogy a nap sugara, vagy épp az elégetett szén, vagy fa választotta szét őket. De hát a terméket el kell adni és nem mindenki járt fizikaórára...
   A tervek szerint ez a busz hamarosan Budapesten is megpróbálja kiállni a nyúzópróbát, tesztbuszként találkozhatunk vele. Törökbálint polgármestere már egyenesen egy dél-budai közlekedési vállalat megalapítását tűzte ki célul, ahol 200 ilyen elektrobusz suhanna az utakon, persze mindezt pályázati forrásokból finanszírozva. Izgalmas lesz lenyomni az Európai Unió torkán a kínai békát. Ha sikerül, az akár precedens-teremtő erejű is lehet, azaz az öreg kontinens akár be is fejezheti az autóbuszgyártást. Így védi meg a hazai (és európai) járműgyártást a volt alfabuszos, jelenleg a Levegő Munkacsoport közlekedési tanácsadójaként tevékenykedő ismert buszos szakember.




HBweb • 2012. július 7.
Kapcsolódó oldalak:
FG1349 (2012. júniusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.06.222012.06.202012.06.182012.06.162012.06.152012.06.132012.06.112012.06.102012.06.082012.06.062012.06.052012.06.042012.06.032012.06.022012.06.012012.05.302012.05.272012.05.262012.05.252012.05.232012.05.222012.05.212012.05.202012.05.192012.05.182012.05.172012.05.162012.05.152012.05.132012.05.122012.05.112012.05.092012.05.062012.05.052012.05.032012.05.022012.05.012012.04.302012.04.282012.04.272012.04.262012.04.252012.04.242012.04.232012.04.222012.04.212012.04.20 2012.04.192012.04.152012.04.142012.04.132012.04.122012.04.112012.04.102012.04.092012.04.072012.04.052012.04.042012.04.032012.03.312012.03.302012.03.292012.03.282012.03.272012.03.262012.03.232012.03.222012.03.182012.03.172012.03.162012.03.152012.03.142012.03.102012.03.092012.03.072012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com