Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JÚNIUS 15.
Ismét Szilvásvárad volt a cél, álljon itt egy-két útközben ellőtt felvétel
Füzesabonyból, Egerből és Szarvaskőről.
Szilvásváradon felberregtek a munkagépek. Az évtizedek óta virágzó lovasturizmust
magasabb sebességre kívánják kapcsolni: további létesítményeket és főképp
az „autós kirándulók” kedvére parkolókat álmodtak meg a beruházók. Gyakorlatilag
az eddig természetközeli település teljes arculatát átformálják a modern
lovasbemutatók arculatára.
Egyik első jele, hogy a főút (Egri út) mentén hosszában leállósávot és
parkolót építenek. A korábbi buja növényzetet: éltes korú fák és a gépjárműforgalom
ártalmait felfogó sövény már a múlt, helyükre parkoló és motor-túráztató
autók kerülnek. Az építkezés jelen állását is megörökítettem néhány felvételen.
Itt az osztálykirándulások ideje, a 2012. április 15-én bevezetett közlekedési
D-eform velejárójaként megnövekedett a korábbi évek hasonló időszakához
képest a kirándulóbuszok mennyisége, hisz az újonnan életbe lépett menetrend
sem a vonatok mennyiségében, sem pedig időben nem kedvez a diákcsoportoknak.
Hazafelé a 15:10-kor induló 35533-as sz. vonat szerelvénye már csak egyetlen
Bz motorkocsiból és mellékkocsiból állt, ugyanis előző este a Bzmot 307-es
motorkocsiból folyt a gázolaj, így maradt a 247-es egyedül, azaz a mellékkocsival.
Ez azért különösen kényelmetlen, mert a vonalon épp Szilvásvárad végállomás
az egyetlen állomás a vonalon, ahol nincs forgalmi szolgálat. Igaz, Mónosbél
és Bélapátfalva a vonatforgalom szempontjából gyakorlatilag egy kisforgalmú
megállóhely, oda mégis jutott forgalmista. Így nem marad más a végállomáson,
mint a mozdonyvezető végzi a kapcsolást, a vezető jegyvizsgáló pedig a
váltók állítását. Csak én látom ésszerűtlennek...?
Tegnap vette állományába a BKV az első Gr&f&Stift NGE csuklós trolibuszát.
Mint ismeretes, 2011-2012 között 15db, 1993-1994-es évjáratú efféle járművet
vásárolt Fővárosunk Németországból, Eberswaldeből. Három nappal rá, 15-én
sajtótájékoztató után forgalomba is állt a 80A vonalon.
Bővebben:
»
Járműállomány « »
Fotogaléria «
HBweb
• 2012. június 26.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|