HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. MÁJUS 12.
   Ez nem a vasút napja volt. legalábbis nem nagyon. Két súlyos kimenetelű baleset is borzolta ma a kedélyeket, pedig ártatlan, nyárias meleg szombatnak indult, némi vihar ígéretével. A vihar késő délutánra meg is érkezett, de a Magyar Államvasutak hálózatán mégsem ez okozta a gondot. 
13:30-kor a felújítás alatt álló 30a jelzésű Budapest - Székesfehérvári fővonalon, Dinnyésnél békésen tologatta anyagvonatát a MÁV Nosztalgia Kft. M61 019-es pályaszámú legendás Nohabja, amikor egy forgó markoló célgép ellensúlya az űrszelvényébe került és nekiütközött. De az is lehet, hogy a markoló fordult rá a mozdonyra. 
   A mozdony enyhén megrongálódott, de az első hírmorzsákkal ellentétben nem siklott ki. 
Több, mint két órán át teljesen elzárta ez az esemény a Dunántúl legforgalmasabb vasútvonalát. Két pár Budapest - Székesfehérvári elővárosi személyvonat (4524, 4535 és a 4534, 4513) Gárdony és Székesfehérvár között le lett mondva, egy pár szombathelyi gyorsvonat (9005 és 9006) kerülő útirányon át, Pusztaszabolcson keresztül közlekedett, valamint a Nagykanizsáról a Déli pályaudvarra tartó 855-ös gyorsvonatot egyesítették a 19705-ös, alapból Pusztaszabolcson át haladó tapolcai sebesvonattal. 
   15:45-kor az alapból egyvágányúra szűkült vonalat 40 km/h sebességű haladásra átadták, az ominózus pályaszakaszt a későbbiekben vizsgálják át.


A kép illusztráció, nem a baleset során készült, hanem 2005-ben, a BKV Szentendrei HÉV pályájának felújításakor, Aquincumnál.
A második, ennél lényegesen komolyabb eset Gödöllő és Aszód között, Máriabesnyőnél történt, 14:25-kor. A Rail Cargo Hungária Miskolc felé tartó 90552-es számú tartályvonatának utolsó hét kocsija ismeretlen okból kisiklott és hat a pálya külső oldalára kifordult, felborult. A vonatot az ÖBB-től bérelt 1116 011-es pályaszámú Siemens ES64 vontatta. 
   Személyi sérülés nem történt, de belegondolni is rossz, miféle baleset is történhetett volna, ha az ominózus kocsik nem kifelé, hanem befelé, a másik vágány felé dőlnek és egy ellenirányú személyszállító vonat épp arra jár 100-120 km/h sebességgel, bár egy szembe jövő vonat így is károsodott: az 5505-ös sz. Eger-Budapest között közlekedő sebesvonat vezérlőkocsijának (BDt 407) berepedt a szélvédője a megtépázott felsővezeték egy lógó, törött szigetelő porcelánjától. 
   A károk felmérése, a sérült kocsik eltávolítása és a pálya helyreállítása már megkezdődött, de várhatóan több napot fog igénybe venni. Az index fórumán bejegyzett hozzászólás szerint Gödöllő és Aszód között a személy és sebesvonatok pótlását a BKV végzi, a mai nap az alábbi csuklós autóbuszokkal: BPI-128, BPI-939 és LOV-860. Az InterCity vonatok és néhány sebesvonat kerülő útirányon át, Rákos - Nagykáta - Újszász - Jászberény - Hatvan útvonalon, tetemes késéssel közlekedett és sok-sok vonat el is maradt: teljes vonalán a 3023 (Hatvan- Budapest), 5508 (Budapest - Eger) és az IC506 (Budapest- Miskolc), részlegesen Budapest-Keleti és Aszód között pedig a 3045, 3021, 3016, 3048, 5515, 5506. Gödöllő és Budapest között az 5505, Aszód - Gödöllő között a 3055, 3033, 3011, 3031, 3026, 3046, 3028, Hatvan és Gödöllő között: 3013, 3044, 3054, Gödöllőtől egész Sátoraljaújhelyig: 526 és Miskolcig az IC514. 
   A balesetről további képekkel a 2012. május 13-i Aktuálisban szolgálok.


   Ehhez képest eltörpül, hogy Balatonszentgyörgy állomáson a keszthelyi és nagykanizsai kocsicsoport egyesítésekor a 431 119 (V43 1119) pályaszámú mozdony váltót felvágott, Celldömölk és Vinár között a 418 211 (M41 2211) szolgálatképtelen lett és emiatt a 9217-es személyvonat 83 percet késett, illetve Abaújszántón pedig a Bzmot 248 dobta be a törölközőt. Talán még komolyabb zavart a Tiborszállás és Záhony között közlekedő 6352-es sz. személyvonat Bzmot 217-es motorkocsija okozott, amely hűtővizét a természetbe engedte. Segélygép érkezett hozzá, de a késése így is 103 percre rúgott. 








A felvételek illusztrációs célból lettek beillesztve, a zavarokban érintett járművekről, korábbi időpontokban készültek. 
   A vihar pedig a Balaton északi partján, Örvényesnél mutatta meg erejét: egy termetes fát csavart a nyílt pályán a vágányra, de a Katasztrófavédelem fél órán belül felvágta és eltávolította azt, így csak két vonat szenvedett kisebb késést. 
Végül zárjuk a napot egy pozitív kicsengésű hírrel: a tegnap érkezett, messzeföldön híres csehszlovák nagyteljesítményű és nagysebességű gőzmozdony, a 498.104-es pályaszámú, 1952-es évjáratú Albatros ma délután hazatért Pozsonyba. Kismaros megállóhelyen sikerült nyakon csípnem, amint különvonatával loholt hazafelé. A biztos haladás érdekében a vonat végén esetleges bevetésre készen robogott a T478 1201-es pályaszámú (751 201) már a nosztalgiaflottához tartozó „bardotka”.




HBweb • 2012. május 13.
Kapcsolódó oldalak:
FG1347 (2012. májusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.05.112012.05.092012.05.062012.05.052012.05.032012.05.022012.05.012012.04.302012.04.282012.04.272012.04.262012.04.252012.04.242012.04.232012.04.222012.04.212012.04.202012.04.192012.04.152012.04.142012.04.132012.04.122012.04.112012.04.102012.04.092012.04.072012.04.052012.04.042012.04.032012.03.312012.03.302012.03.292012.03.282012.03.272012.03.262012.03.232012.03.222012.03.182012.03.172012.03.162012.03.152012.03.142012.03.102012.03.092012.03.072012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com