HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. MÁJUS 13.
   Ma reggel ellátogattam Máriabesnyőre, a tegnap délutáni vasúti baleset helyszínére. Mint ismeretes 2012. május 12-én, 14:25-kor Gödöllő és Aszód között a 90552-es számú tehervonat utolsó hét kocsija kisiklás után a pálya menti, átellenes oldali bozótosba borult. A tehervonat első kocsija kénsavat szállított, a többi üres volt, de a katasztrófavédelmi előírásoknak megfelelően kellett ez esetben eljárni. 
   A pálya jelentősen sérült, több felsővezetéktartó oszlop ki is dőlt, így a felsővezeték is leszakadt. Az egyik törött szigetelő porcelánnak ütközött a tehervonattal szemben, a másik vágányon közlekedő 5505-ös sz. Egerből Budapestre tartó sebesvonat BDt 407-es pályaszámú vezérlőkocsija, amelynek szélvédője berepedt. 
   Személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős és a baleset miatt teljesen leállt a 80-as vasútvonal érintett szakaszán a vonatforgalom. 
A baj nem jár egyedül: a nem sokkal korábban, Dinnyésnél történt balesetről igyekvő, megkülönböztető jelzéssel igyekvő vasútbiztonsági helyszínelők szerencsés kimenetelű közlekedési balesetet szenvedtek. Továbbá a vonatpótlásra elsőként megrendelt HCT-492-es forgalmi rendszámú, Volánbuszos Ikarus C56-os autóbusz útban a kezdő járatához meghibásodott. Amint arról tegnap már beszámoltam, a vonatpótlást kellő mennyiségű csuklós autóbusz hiányában nem az illetékes megyei Volánbusz, vagy a közeli Volán-társaságok (Hatvani, Jászkun, Mátra), hanem a BKV végezte el. 
   Ottjártamkor a közlekedés az alábbiak szerint alakult: a gyors- és InterCity vonatok összekapcsolva, terelve, Budapest - Rákos - Nagykáta - Újszász - Jászberény - Hatvan útirányon át haladtak többórás késésekkel, a személyvonatok és az egri sebesvonatok pedig Gödöllő és Aszód között pótlóbuszokkal, minden állomáson és megállóhelyen megállva közlekednek. 
   Másnap, azaz ma, május 13-án reggelre már kialakult az átmeneti rend, a BKV is rá tudott készülni a pótlásra, 8db Ikarus 280-as csuklós autóbusszal állt ki hajnalban Aszódra és Gödöllőre. A vonatpótló autóbuszokat ábrázoló képek Gödöllőn, Aszódon, Márisbesnyőn és Bagon készültek.












   A baleset helyszíne még mindig cudar. A tehervonat épen maradt kocsijait, valamint az egy, „csak” kisiklottat már eltávolították a helyszínről, a felborultak maradványait daruval helyezik pőrekocsikra. A helyszínen továbbra is jelen van a Katasztrófavédelem, hisz ugyan üres, de mégis veszélyes anyagot szállító tartálykocsikról van szó. A szükséges mozgatásokat két szergej, a 628 120 (M62 120) és a 628 223 (M62 223) végzi. Megkezdődött a sérült pálya helyreállítása is. 


























   A vonal két csonkján Stadler Flirt motorvonatok szállítják az utasokat Budapest és Gödöllő, illetve Aszód és Hatvan között. 






   Hazafelé a Keleti pályaudvaron és környékén is akadt némi látnivaló. 








   Majd a Széll Kálmán teret, Zugligetet és Hűvösvölgyet vettem célba. Tegnap és ma Hűvösvölgynél síncserét végeztek, emiatt a 61-es villamosok csak a Móricz Zsigmond körtér és Budagyöngye között közlekednek. Budagyöngyén a pótlóbuszok megfordulása nem lehetséges, ezért a villamospótlás már a Széll Kálmán térről indul, a villamosoknál sűrűbb követéssel, Ikarus 280-as, csuklós autóbuszokkal. 




   Fotózgatás és ismerősökkel beszélgetés közben elegánsan belibbent a nap egyik fénypontja. Mint ismeretes, 2012. tavaszán indult menetrend szerint magán-nosztalgiabusz Budán, a Széll Kálmán tér és Zugliget, illetve Hűvösvölgy között. Szép idő esetén az FKF-550-es forgalmi rendszámú Ikarus 630-as kabrió teljesíti e meneteket, de ma, fagyosszentekkor inkább az MB Travel zárt utasterű AAV-689-es rendszámú Setra S80-as kisbuszát választották a szervezők. 


   Üldözőbe is vettem, sikerült is elkapnom mind Zugligetnél, a Tündér-szikla tövében és a napjainkban rogyadozó lóvasúti végállomásnál, mind pedig Hűvösvölgyben, a Gyermekvasút végállomása alatt, együtt elcsípve a 490,039-es pályaszámú gőzössel. 














   Hűvösvölgyben még elcsíptem a tavalyelőtt korszerűsített Mk45 2003 által vontatott személyvonatot (a 2004-es sajnos megint elromlott), az ABamot 2-es pályaszámú nosztalgia motorkocsit, valamint néhány villamospótlót, Citarot és hazafelé egy VanHool A300-ast a 212-esen. 






HBweb • 2012. május 13.
Kapcsolódó oldalak:
FG1347 (2012. májusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.05.122012.05.112012.05.092012.05.062012.05.052012.05.032012.05.022012.05.012012.04.302012.04.282012.04.272012.04.262012.04.252012.04.242012.04.232012.04.222012.04.212012.04.202012.04.192012.04.152012.04.142012.04.132012.04.122012.04.112012.04.102012.04.092012.04.072012.04.052012.04.042012.04.032012.03.312012.03.302012.03.292012.03.282012.03.272012.03.262012.03.232012.03.222012.03.182012.03.172012.03.162012.03.152012.03.142012.03.102012.03.092012.03.072012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com