Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁJUS 13.
Ma reggel ellátogattam Máriabesnyőre, a tegnap délutáni vasúti baleset
helyszínére. Mint ismeretes 2012. május 12-én, 14:25-kor Gödöllő és Aszód
között a 90552-es számú tehervonat utolsó hét kocsija kisiklás után a pálya
menti, átellenes oldali bozótosba borult. A tehervonat első kocsija kénsavat
szállított, a többi üres volt, de a katasztrófavédelmi előírásoknak megfelelően
kellett ez esetben eljárni.
A pálya jelentősen sérült, több felsővezetéktartó oszlop ki is dőlt, így
a felsővezeték is leszakadt. Az egyik törött szigetelő porcelánnak ütközött
a tehervonattal szemben, a másik vágányon közlekedő 5505-ös sz. Egerből
Budapestre tartó sebesvonat BDt 407-es pályaszámú vezérlőkocsija, amelynek
szélvédője berepedt.
Személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős és a baleset miatt
teljesen leállt a 80-as vasútvonal érintett szakaszán a vonatforgalom.
A baj nem
jár egyedül: a nem sokkal korábban, Dinnyésnél történt balesetről igyekvő,
megkülönböztető jelzéssel igyekvő vasútbiztonsági helyszínelők szerencsés
kimenetelű közlekedési balesetet szenvedtek. Továbbá a vonatpótlásra elsőként
megrendelt HCT-492-es forgalmi rendszámú, Volánbuszos Ikarus C56-os autóbusz
útban a kezdő járatához meghibásodott. Amint
arról tegnap már beszámoltam, a vonatpótlást kellő mennyiségű csuklós
autóbusz hiányában nem az illetékes megyei Volánbusz, vagy a közeli Volán-társaságok
(Hatvani, Jászkun, Mátra), hanem a BKV végezte el.
Ottjártamkor a közlekedés az alábbiak szerint alakult: a gyors- és InterCity
vonatok összekapcsolva, terelve, Budapest - Rákos - Nagykáta - Újszász
- Jászberény - Hatvan útirányon át haladtak többórás késésekkel, a személyvonatok
és az egri sebesvonatok pedig Gödöllő és Aszód között pótlóbuszokkal, minden
állomáson és megállóhelyen megállva közlekednek.
Másnap, azaz ma, május 13-án reggelre már kialakult az átmeneti rend, a
BKV is rá tudott készülni a pótlásra, 8db Ikarus 280-as csuklós autóbusszal
állt ki hajnalban Aszódra és Gödöllőre. A vonatpótló autóbuszokat ábrázoló
képek Gödöllőn, Aszódon, Márisbesnyőn és Bagon készültek.
A baleset helyszíne még mindig cudar. A tehervonat épen maradt kocsijait,
valamint az egy, „csak” kisiklottat már eltávolították a helyszínről, a
felborultak maradványait daruval helyezik pőrekocsikra. A helyszínen továbbra
is jelen van a Katasztrófavédelem, hisz ugyan üres, de mégis veszélyes
anyagot szállító tartálykocsikról van szó. A szükséges mozgatásokat két
szergej, a 628 120 (M62 120) és a 628 223 (M62 223) végzi. Megkezdődött
a sérült pálya helyreállítása is.
A vonal két csonkján Stadler Flirt motorvonatok szállítják az utasokat
Budapest és Gödöllő, illetve Aszód és Hatvan között.
Hazafelé a Keleti pályaudvaron és környékén is akadt némi látnivaló.
Majd a Széll Kálmán teret, Zugligetet és Hűvösvölgyet vettem célba. Tegnap
és ma Hűvösvölgynél síncserét végeztek, emiatt a 61-es villamosok csak
a Móricz Zsigmond körtér és Budagyöngye között közlekednek. Budagyöngyén
a pótlóbuszok megfordulása nem lehetséges, ezért a villamospótlás már a
Széll Kálmán térről indul, a villamosoknál sűrűbb követéssel, Ikarus 280-as,
csuklós autóbuszokkal.
Fotózgatás és ismerősökkel beszélgetés közben elegánsan belibbent a nap
egyik fénypontja. Mint ismeretes, 2012. tavaszán indult menetrend szerint
magán-nosztalgiabusz Budán, a Széll Kálmán tér és Zugliget, illetve Hűvösvölgy
között. Szép idő esetén az FKF-550-es forgalmi rendszámú Ikarus 630-as
kabrió teljesíti e meneteket, de ma, fagyosszentekkor inkább az MB Travel
zárt utasterű AAV-689-es rendszámú Setra S80-as kisbuszát választották
a szervezők.
Üldözőbe is vettem, sikerült is elkapnom mind Zugligetnél, a Tündér-szikla
tövében és a napjainkban rogyadozó lóvasúti végállomásnál, mind pedig Hűvösvölgyben,
a Gyermekvasút végállomása alatt, együtt elcsípve a 490,039-es pályaszámú
gőzössel.
Hűvösvölgyben még elcsíptem a tavalyelőtt korszerűsített Mk45 2003 által
vontatott személyvonatot (a 2004-es sajnos megint elromlott), az ABamot
2-es pályaszámú nosztalgia motorkocsit, valamint néhány villamospótlót,
Citarot és hazafelé egy VanHool A300-ast a 212-esen.
HBweb
• 2012. május 13.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|